Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 30 september 2009

Äntligen varvat ned


Äntligen har jag varvat ned efter bokmässan. Gick upp 5.30 i morse, gav hundarna mat och släppte ut dem i mörkret och kylan. De kom snabbt tillbaka och gick och lade sig och så gjorde jag och sov ända till 8.30, vilket är VÄLDIGT länge när det gäller mig. Men nu känns det som jag äntligen har kommit till ro, att hjärnan inte går på högvarv, att jag har hunnit ikapp med de flesta mailen och inte längre släpar efter med mailhögen.

Med rofylldheten inom mig tänkte jag sätta mig och skriva på min nya bok en stund. Åh, vad jag längtar. Har inte hunnit skriva någonting på mina böcker under en hel vecka. Men fingrarna har fått sitt, eftersom jag har bloggat, skrivit på Facebook och Twitter. Men hjärnan har inte fått utlopp för all fantasi som har samlats där under de få lugna minuter under mässan då jag tänkt på boken jag skriver.

Det är kallt på mitt skrivarrum, +16 grader. Pannan är tänd, en kopp te står bredvid mig, så det är bara att sätta igång. Om en timma måste jag sluta, för då ska jag gå och stoppa i pannan igen, men det gör ingenting, lite frisk luft ger bara mer inspiration.

Lägger in en bild ifrån bokmässan som egentligen skulle ha varit med i gårdagens blogg, men då var jag så trött att jag alldeles glömde bort det. Bilden är när jag sitter och skriver så många autografer att jag till slut får värk i min "autografarm".

Kramisar Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!