Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 14 oktober 2009

Äntligen ute på nätet igen!

Åh vad det är jobbigt när internet ligger nere och man bara får tala med oförstående personal efter att ha suttit i telefonkö en halvtimma. När jag ställde frågan om personen själv varit utan internet i en veckas tid och visste hur det kändes, blev det helt tyst i luren. Nu för tiden är hela samhället uppbyggt på att alla har tillgång till internet. Men då borde också internet fungera för ALLA och inte bara för de som bor i staden. Efter att ha haft stora problem i somras och varit utan internet i flera omgångar och nu återigen drabbats så var mitt tålamod slut. Jag åkte till staden och köpte ett mobilt bredband. Än så länge har det fungerat, cirka 30 minuter... Täckningen är något sämre, men det fungerar i alla fall.
Med andra ord blev det inte så mycket skrivet som var planerat. Men det får jag ta igen, historien finns i mitt huvud, det ska bara in i datorn också.
Vi hörs snart igen!
Kramisar från Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!