Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 5 januari 2010

Horoskop för 2010

















Vet inte om jag tror på horoskop eller inte, men i alla år har jag läst dem och för det mesta har något av det stämt in, eller så är det så att jag medvetet har styrt mitt liv för att få det att stämma in med horoskopet...

Men i alla fall, idag läste jag mitt horoskop för resten av år 2010 och då skrev de så här: "Vad du än tänker ta dig för i år, gör det före din födelsedag! (jag fyller år 2 maj). För sommaren 2010 kommer att vara seg för din del (känns skönt, för jag tänkte vara ledig) och hösten ska vi inte ens tala om (Det låter däremot inte bra, för jag tänkte mig en hel del resor...). Men det betyder inte att du måste begränsa dig till korta projekt: Jupiter, planeten som påverkar karriär och tillväxt, kommer att befinna sig i Oxens karriärsektor i början av året (låter mycket bra eftersom jag väntar på positiva besked om några saker) och rör sig sedan in i den del som styr dina önskningar och ambitioner på lång sikt - och stannar kvar där en bit in i 2011. Så tillåt dig själv att tänka storskaligt (det är deras feta stil)...

Jag tycker det låter som ett väldigt bra horoskop, speciellt som jag går och väntar på besked som kan tänkas medföra mycket positivt för mig och mitt författarskap. Och DET är verkligen storskaligt! Kanske slår min önskan in. Håll tummarna! Jag lovar berätta om det sker.

Året har börjat bra. Korrekturläsarna älskar "Kimberlie - Ett nytt liv" och kan knappt bärga sig tills de får läsa tredje boken i serien. (Den är skriven och ligger och väntar på att bearbetas, men först ska "Romarriket" och "Theos Pompeji" skrivas färdigt och komma ut.) Dessutom ringde de just från radio och ville ha med mig i direktsändning för att berätta om mina nya böcker. OCH de berättade att sommarprogrammet om mig kommer att sändas i repris 15 januari. Det var ett jättebra program, så jag blev glad över den nyheten.

Efter ett så positivt horoskop (ni fick bara ta del av en del av det) ser jag ännu mer framåt med spänd förväntan på vad framtiden för med sig. Jag lovar att hålla er underrättade.

Kramisar Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!