Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 15 januari 2010

Rent skrivbord, för hur länge?

Då var skrivbordet tömt på allt material för "Kimberlie - Ett nytt liv". På bilden ser ni alla tryckningar av mina böcker, både svenska och utländska och CD-böcker. Snart får de inte plats på skrivbordet.. Tråkigt, för det är dessa böcker, och läsarnas kommentarer, som får mig att vilja skriva ännu en bok för att placera i den här raden.

Nu är det fredag eftermiddag och jag ska strax plocka upp böckerna om romarriket och lägga på bordet. Och jag vet hur det kommer att sluta, hela bordet fullt med böcker och papper och anteckningar och gula lappar, igen...

Jag älskar det!

Kanske ska jag besvara alla brev från läsarna innan jag sätter mig och jobbar med Theos Pompeji och Romarriket. Tror det, för det är så inspirerande att läsa breven och de får mig verkligen att vilja skriva nya böcker. Fortsätt skriv till mig, både här på kommentarer och i mail och brev.

Kramisar Kim

1 kommentar:

  1. Hehe, hos mig brukar det vara högst tre dagar skrivbordet är rent, sen måste jag städa igen :D
    Titta på bilderna i min blogg, det är bilden från när jag städade och var klar.
    http://jennymartinsson.blogspot.com

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!