Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 16 januari 2010

Theos Pompeji och Romarrikets omslag färdiga

Åh, vad nöjd jag är med omslagen till de två nya böckerna. Theo ser ut precis som den bild jag bär inom mig och Pluto... Ja han är min Pluto!
Jag har Theos Pompeji som bakgrund på min dator och det känns som om jag vill gå in och gå på torget i Pompeji, jag vill möta Theo och Ramona, jag vill vara där i deras värld. Jag blir SÅ inspirerad att skriva när jag ser de fantastiska omslagen.

Romarriket (fortfarande arbetstitel, som snart kommer att ändras) är också suveränt bra. Nu längtar jag min
st lika mycket som ni över att få hålla dessa böcker i min hand.

Njut av omslagen och berätta för mig här i kommentarer vad ni känner och upplever när ni ser omslagen.

Kramisar Kim

4 kommentarer:

  1. WOW GUD VA SNYGGA! :O :D

    SvaraRadera
  2. Jag längtar efter att ha dem framför mig, och öppna dem, och kastas bak i tiden till romartiden och 79f.Kristus , och få träffa Theo och Ramona igen, jag har saknat dem,
    Kram Linda
    Dem är verkligen jättefina!

    SvaraRadera
  3. När jag såg omslaget först, så blåstes jag av stolen,
    Kram Linda
    Dem var supersnygga!

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Theo ser precis så snäll och omtänksam ut som jag föreställer mig honom. Längtar!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!