Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 9 januari 2010

Tjuvkik Kimberlie2 och In-Design ett bra program

(Du som förstorar upp bilden kan nu få ännu ett litet utdrag ur den nya boken här på denna bild.)

Äntligen har jag förstått fördelarna med In-Design. Köpte det nya programmet i somras och har kämpat och slitit med det när jag har
lagt in mina gamla böcker i det nya programmet.

Men nu, när jag arbetar med en ny bok och gör allt från början, DÅ förstår jag hur bra In-Design är! Jobbet går mycket fortare än tidigare och programmet har säkert ännu mer finesser som jag inte hunnit lära mig, men det kommer.

På bilden ser ni två sidor av boken "Kimberlie - Ett nytt liv" som jag håller på att bryta om till färdiga boksidor. Så här ser det alltså ut, innan det blir en färdig bok som du, kära läsare, kan hålla i din hand.

Jag tycker det är jätteroligt att få göra hela processen från idé till färdig bok. Det är bara det att när jag är i det här skedet som jag är just nu, då har jag knappt tålamod att vänta tills boken kommer från tryckeriet...

Så jag förstår mina läsares otålighet när de väntar på boken.

Berätta för mig om ni har lyckats läsa lite mer ur boken. Vad tyckte ni om texten? Blev ni mer frustrerade eller känns det lite lättare att vänta nu?

Kramisar från Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!