Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 7 mars 2010

Feberrus och sladdriga fingrar

Det går inte så bra att skriva idag. Jag har feber och fingrarna sladdrar hit och ditt över tangentbordet. Dessutom känns armarna SÅ TUNGA.

Ändå finns orden där och vill ut. Jag vänder och vrider dem i huvudet, smakar på dem, byter plats, tänker om och funderar. Ibland försvinner orden i feberruset och jag somnar. Men i sömnen fortsätter jag tänka på min berättelse och jag försvinner bort i drömmarnas värld tillsammans med Theo och alla hans vänner. Snart är Theos Pompeji färdigskriven, "benet", alltså själva grundhistorien. Därefter ska boken läsas och det ska till mer "kött på benet". Sedan är det dags för korrekturläsarna att göra sitt eminenta arbete igen.

Vårsolen skiner utanför fönstret och jag längtar ut. Läser om andra som är ute och joggar, pysslar med hästar, tar promenader och då önskar jag att jag var frisk. Men alla är vi sjuka lite då och då, jag ska inte klaga. Jag njuter av att solen skiner in genom fönstret, av hundarna som blir glada varje gång de ser mig, av min mans omtänksamhet och av lyckan av att bara finnas till.

För trots feber och förkylning är det underbart att leva och höra alla orden inom mig!

Kramisar Kim
(Tyckte jag behövde pigga upp det här inlägget med lite blommor. Bilden är tagen på en del av de blommor som min far fick på sin 85-årsdag.)

1 kommentar:

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!