Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 2 juli 2010

Kan livet bli bättre...

Född och uppväxt på Västkusten, bott med havet ett stenkast bort... då får sådana här platser mitt hjärta att svämma över och barndomsminnena att vakna till liv.

Igår besökte jag min författarkollega Conny Svenning i deras sommarhus här i Blekinge. Conny och hans fru Maggan har en stor familj på åtta barn och jag älskar att träffa dem och deras stora familj. Det är alltid full fart, liv och rörelse.



Så här underbart ligger huset, precis vid vattnet, något Conny också hade sagt när vi talades vid på telefon, men att det låg så här nära hade jag aldrig trott. Vilken sommardröm för barn och även för oss vuxna.













Den svenska sommaren visade sig från sin allra bästa sida och det var ljuvligt varmt med en sval bris. Detta var utsikten vi hade när vi satt och åt middag på bryggan.













Här är utsikten från köksfönstret.














Conny fick min nya bok Theos Pompeji när jag anlände och direkt efter middagen lade dottern Ariel beslag på boken och uppslukades av den. När vi gick framåt småtimmarna satt hon fortfarande och läste. Hon tyckte boken var jättebra.


















Här är min kollega Conny...


















...hans fru Maggan.













Solen håller på att gå ned, luften känns lite kyligare, men mest för att vi har börjat vänja oss vid den varma sommarluften, för egentligen var det inte kallt.













Solen har gått ned och endast lämnat en strimma av rosenrött vid horisonten. När vi körde hem någon timma senare var det fortfarande skymningsljus, trots att det var midnatt. Detta är det bästa med den svenska sommaren: ljuset, de långa nätterna och vännerna...













Att få möjlighet att ladda batterierna på en sådan här plats är helt fantastiskt, samtidigt som Conny och Maggan tog oss med till fjärran länder med sina reseberättelser. När jag lade mig på kvällen kändes det inte bara som om jag suttit vid havet i Blekinge, utan även som om jag hade varit runt hela världen tillsammans med mina vänner. En oförglömlig sommarkväll!

Kramisar Kim

4 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Jag förstår att du trivs.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt det där lät :-). Finns det något bättre än att vara på en så vacker plats med sina vänner...?

    Helly på Sicilien

    SvaraRadera
  3. Hej Helly, vad konstigt att det står Anonym på dig... Ja, det var en underbar eftermiddag/kväll igår. Den kommer att leva kvar länge i mitt minne. Även hos Ariel har jag hört, för hon tyckte både om mitt besök och min bok OCH att läsa om sig här på bloggen. Nästa gång kommer de hit till oss, det ser jag fram emot. Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Hej Annelie, javisst var det fina bilder och att se allt detta i verkligheten var fantastiskt! Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!