Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 2 juli 2010

Signering Bokia i Karlskrona 2 juli 2010

Idag har varit en strålande varm sommardag i Blekinge och jag har varit och signerat hos Bokia i Karlskrona.

Trodde att alla låg och solade en sådan här dag, men inte, redan innan utsatt tid kom det fullt med folk.

Det låg även förbeställda böcker och väntade på att bli signerade. Så det var bara att sätta igång direkt!

Det kom långväga läsare, ändra från Karlstad och Kristinehamn. Det var ett lagom jämnt flöde och jag hann att prata med både nya och gamla läsare.















Här är Moa, som nog tänkte vara först i kön, men blev slagen "på målsnöret". Moa är en stor fan till mina böcker och kommer på många av de evenemang jag medverkar på runt om i Sverige. Kul!

















Om jag inte minns fel är detta Maja, lycklig ägare till tre nya böcker. Maja ska också bli författare, i alla fall skriver hon en hel del redan nu.















Här har vi Ann-Charlotte som älskar mina böcker och skriver mycket om dem på Facebooks Kimselius fanklubb.


















Och så var det... nej nu sviker mitt minne mig... Ett välbekant ansikte, men namnet är som bortblåst, ledsen... Nu kom jag på det: Rebecca!













Så har vi här min Karlskrona "fanklubb". Martin och Wilma och lilla nytillskottet, som jag har glömt namnet på och så mamma och pappa, som jag aldrig fått höra namnet på. Det är en trogen skara som ofta dyker upp när jag är ute och signerar. Mycket trevligt
Som ni ser på bilden var det inte bara Theos Pompeji som vi släppte på Bokia i Karlskrona. För första gången hade jag även med muggar med motiv från böckerna Faraos förbannelse och Theos Pompeji. Normalt säljs muggarna bara på Bok & Biblioteksmässan i Göteborg i september.

Men i morgon har ni en ny chans. Då ska jag till Junior Bok & Film i Malmö för att signera Theos Pompeji. Även då kommer de att sälja muggarna.

Det har varit en jätterolig dag som började med att hundarna rullade sig i fiskrens i skogen under morgonpromenaden, med bloggning om gårdagskvällens middag med min författarkollega Conny Svenning, jordgubbsplockning och sedan alla underbara människor jag har mött under dagens signering.

Nu ska jag ta en joggingtur innan det är dags att tända grillen och ladda batterierna inför morgondagens färd ned till Malmö. Hoppas vi ses där!

Kramisar från Kim

4 kommentarer:

  1. Jag skulle tro att det måste vara jätteroligt att träffa sina läsare och att de stått i kö i god tid!

    synd att jag befinner mig i norra delen av Sverige, annars hade jag nog passat på att också köpa en signerad bok!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina: Ja det är JÄTTEKUL att träffa läsarna och få höra deras kommentarer. Speciellt roligt när de väntar när jag kommer, trots att jag kommer 30 minuter innan jag ska börja signera.

    Ja, det var tråkigt att du inte är här, men du kanske kan få tag på mina böcker där du befinner dig. De borde i alla fall finnas på biblioteket, och kanske kan du beställa dem i bokhandeln eller från Adlibris. Vet inte hur länge du befinner dig på samma ställe... Det hade varit jättekul att träffa dig, efter att vi nu har pratat ett tag här på våra bloggar. Du får ha en underbar Sverigesemester. Vilken tur du har att Sverige visar sig från sin allra bästa sida just nu. Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag ville bara säga att jag uppskattar dina kommentarer på min blogg! Jag kommer att kika in lite mer här så småningom, när jag har lite mer tid efter semestern i NY :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Trillingnöten, tycker om din pseudonym! Vad kul att du tycker om mina kommentarer. Ha det så skönt i NY! Jag fortsätter följa din blogg och kommentera. Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!