Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 25 augusti 2010

Bloggrecension som får mig att studsa av glädje

De nya böckerna Theos Pompeji och Boudicas strid mot Romarna har fått många jättefina kommentarer ifrån läsarna.

(Här kan du läsa smakprov ur Theos Pompeji. Här hittar du smakprov ur Boudicas strid mot Romarna.)

Nu har även bloggarna börjat få upp ögonen för böckerna:

Om Theos Pompeji:
"Jag är själv intresserad av Pompeji och fascinerad av stadens öde så den här boken var en guldgruva att läsa för att också lära. Kim är bra på att väva ihop fakta med fiktion och det blir aldrig en död stund."


Om Boudicas strid mot Romarna:
"Kim skriver levande och i Boudicas strid mot Romarna är det några riktigt otäcka och blodiga scener som avhandlas – hu.

Så, är du intresserad av historia ska du läsa Kims böcker. Är du ”bara” ute efter ett spännande äventyr – ja, då kan du läsa Kims böcker."

Läs hela recensionen här.

Den som har recenserat båda böckerna är Sofia på Flaskposten.

För fler bokrecensioner se här.

Kan du förstå hur glad jag blir över sådana här kommentarer. Jag älskar de här två böckerna och är så nöjd med dem. Då är det underbart att även andra tycker om och uppskattar det jag har lagt ned mycket arbete på.

Snart firar min blogg ett år. Det var på Bokmässan i Göteborg 2009 som Joakim Jardenberg uppmuntrade mig att börja blogga. Sent en kväll, efter ett långt arbetspass på bokmässan, startade jag den här bloggen, efter att jag gått kurs i Sociala Medier för Jocke tidigare under dagen. Jag var trött och visste inte vad jag skulle skriva eller vad bloggen skulle heta, så det blev som det blev. Jag är glad att Jocke fick mig att starta bloggen, för genom den har jag fått många nya vänner runt om i världen och också större kontakt med mina läsare.

Kramisar från en glad Kim

8 kommentarer:

  1. Jag är också glad att du startade bloggen :D
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Anneli, nu blir jag ÄNNU gladare. Stor kram från Kim

    SvaraRadera
  3. Alltid lika roligt och upplysande att titta in här,man lär sig alltid något.Jag har din 1:a bok och jag vann din sista.
    Man behöver inte vara ungdom för att ha glädje av dina alster.Den jag vann sträckläste jag,haha,kunde inte lägga ifrån mig.
    Kram Kim klart du kan och ska vara glad!
    //Anki

    SvaraRadera
  4. Hej Anki
    Tack för att du tycker om min blogg och mina böcker! Bloggkommentarerna gör mig bara ännu gladare och peppar mig inför kvällens föreläsning, som jag strax bör förbereda mig inför.

    Ses vi i Karlshamn på lördag? Då signerar jag i Lundins Bokhandel. Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Jag är också glad att jag startade min blogg för en massa år sen, och glad för att du startade din och hittade till mig :o)

    SvaraRadera
  6. Visst är det underbart att gå så bra kommentarer på nåt som du arbetat så hårt och länge på! Gratulerar! Det är bara att njuta och ta emot!

    SvaraRadera
  7. Hej Helena. Jag är också glad att jag hittade till din mysiga blogg. Fortsätt skriv! Kram Kim

    SvaraRadera
  8. Tack trillingnöten. Dina ord värmer. Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!