Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 13 augusti 2010

Grovskiss Kimberlie - Främlingar, tredje boken

Här är grovskissen till Kimberlie - Främlingar, tredje boken i serien om Kimberlie och Andy på Nya Zeeland.

Har du inte läst de tidigare böckerna i Kimberlieserien hittar du uppgifter om böckerna här.

Preliminär baksidestext till boken:
Det kommer mystiska främlingar till staden Dunedin. De verkar finnas överallt där Kimberlie och Andy är. Deras liv vänds plötsligt upp och ned och ingenting blir sig likt, när de till slut upptäcker vad främlingarna är ute efter.

Boken utkommer våren 2011.

Här på bloggen kan du följa arbetet med boken. Kommentera gärna!

Kramisar Kim

2 kommentarer:

  1. Längtar, längtar, längtarrrr!!! :D
    Längtar också till bokmässan. Då ska jag köpa de sista böckerna som jag inte har av dig.

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny

    Jag längtar också tills boken är klar när jag har fått omslagen, får då känns boken färdig för mig, fast den inte är det. Ska bli jättekul att träffa dig på bokmässan! Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!