Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 2 oktober 2010

Allt om Egypten på Unga Fakta

Egypten har fascinerat mig alltsedan jag var riktigt liten: mumier, faraoner, ståtliga palats, guld och magi. Det är Egypten för mig. Fast jag har alltid sagt Egyptien... och gör det nog fortfarande ibland.

När min bok Faraos förbannelse kom ut sålde den slut på två månader. I år på Bokmässan i Göteborg sålde Faraos förbannelse slut på söndag förmiddag. Vilket innebär att det inte bara är jag som är fascinerad av Egypten. Därför tänkte jag dela med mig av några länkar där du kan lära dig mer om Egypten.

Nu har Unga Fakta en helt ny sida som handlar om Egypten. Här kan du läsa om Faraonernas Egypten, Viktiga personer, Tidsperioder, Samhälle, Historia, Kultur, Teknisk Vetenskap, Tro, Film & Böcker och hittar också lite pyssel att sysselsätta dig med.

Är du nyfiken på Egypten och vill lära dig mer kan jag varmt rekommendera Unga Faktas sida.

Vill du fördjupa dig ytterligare i Egypten och lära dig mer om Farao Tutankhamon kanske min bok Faraos förbannelse är något för dig? På länken kan du läsa smakprov ur boken och vad den handlar om.

Här hittar du ännu mer fakta och intressanta saker om Egypten.


Här kan du läsa ren fakta om Egypten

Här kan du se bilder från Egypten.


Nya Äventyr är en blogg som har skrivit jättemycket intressanta saker om Egypten och har många underbara foton i bloggen.

Kanske du kommer att bli lika fascinerad av Egypten som jag alltid varit när du kikat in på alla ovanstående länkar.

Kramisar från Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!