Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 15 december 2010

Superhäftig dag på Akademibokhandeln Gleerups i Lund

Har haft en superhäftig dag på Akademibokhandeln Gleerups i Lund. Många underbara, oväntade möten, otroligt många sålda böcker... Ja en helt fantastisk dag helt enkelt.

Imponerande med alla böckerna som låg staplade i högar vid mitt signeringsbord, precis som när riktigt stora författare är ute och signerar. Häftigt!


Varje gång jag kommer till Gleerups i Lund är jag tvungen att gå och kika på "min" hylla, där mitt namn står vid mina böcker. Det känns otroligt mäktigt!













Idag kom den här unga damen och berättade att hennes mormor hade samtliga mina böcker och att hon hade läst böckerna i smyg när hon var hos mormodern. Vi såg till att bli fotograferade så att mormor, Rose-Marie skulle få se bildbevis på att vi hade träffats.




















Nästa överraskning var när min bloggvän Helenas mamma Birgitta kom på besök. Vi hade en lång och trevlig pratstund.



















Därefter kom författarkollegan Mårten Melin och hälsade på med sitt lilla barn.

Jag var glad att det var lite lugnare när dessa personer kom på besök, för stundtals var det så mycket folk omkring mig och mina böcker att jag blev alldeles yr, samtidigt som jag kände mig jätteglad över uppmärksamheten över mina böcker.

Dagen började med ishalka, många trafikvarningar och när jag kom ut från vår lilla väg ut på E22:an var det första jag såg en bil som låg på taket. Ingen bra inledning på bilkörningen. Vägen var hal och bitvis täckt av snö på grund av att vinden blåste upp snön från omgivande åkrar. När jag väl kom till Lund var vägarna torra och fina.

Varje år hos Gleerups bokhandel får jag en ny adventskalender, som jag sparar och hänger upp på väggen. Så här vacker är årets julkalender. Akademibokhandeln Gleerups har otroligt många, annorlunda adventskalendrar och folk kommer långt ifrån för att välja sin speciella kalender. Det jag tycker om är att de har gammaldags kalendrar.






















Precis som vid de tidigare signeringarna har jag haft många givande samtal. Som jag skrev i gårdagens blogginlägg får jag alltid diskutera historia när jag är på Gleerups och så blev det även i dag. Något jag tycker väldigt mycket om.

När jag berättar om mina böcker händer det ofta att jag även berättar om mina researchresor. Då upplever jag resan igen och det känns väldigt bra. Jag minns saker som jag hade glömt, kommer ihåg små detaljer, kan dela med mig och glädja de som lyssnar. Idag har det varit många som har besökt de platser jag har skrivit om, eller är på väg till någon av de platserna, vilket har gjort att jag har "rest i tiden" tillsammans med de som lyssnat på mina berättelser och när jag har tagit del av deras berättelser.

Försökte slå förra årets rekordförsäljning på Gleerups, men hamnade på exakt samma siffra som förra året, vilket i och för sig är Superbra!

Sitter här med ett leende på läpparna, eftersom jag har haft en jättetrevlig dag, många tankar far igenom mitt huvud, jag minns ord, ser i bilder när folk har berättat om platser de har besökt... Ja, det har varit en Superhäftig dag! Ska bli spännande att se vad morgondagen för med sig...

Kramisar Kim

3 kommentarer:

  1. Hej Kim!
    Det var trevligt att pratas vid och for mig blev det ett trevligt avbrott i min pressade situation.
    Birgitta (inte Cecilia)

    SvaraRadera
  2. Hej Birgitta
    Det var jättekul att prata med dig också. Cecilia fick jag från när du sa Helena på Sicilien... Men jag har ändrat det nu.
    Tänker på dig!
    Vi hörs!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Underbart med såna dagar! Jag gillar kalendern också! Jättefin. Och lustigt att det blev exakt samma summa i år :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!