Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 1 januari 2011

Full fart årets första dag med hjälp av Theo och Ramona!

Idag kunde jag inte hålla mig. Jag var tvungen att arbeta med boken om andra världskriget, trots att jag inte är riktigt klar med Kimberlie - Främlingar.

Vill du läsa några rader ur dagens text kan du kika in på www.theoochramona.se sidan. Där kan du följa arbetet med den nya boken om Theo och Ramona och läsa smakprov allteftersom boken byggs upp. Kommentera gärna vad du tycker om smakproven, eller berätta vad du tycker om någon av de tidigare böckerna.

Eftersom jag är så inspirerad just nu, blir mitt blogginlägg inte längre idag, för nu ska jag försvinna bort i fantasin igen, tillsammans med Theo och Ramona.

Vi hörs imorgon igen. Ha en god fortsättning på det nya året!

Kramisar Kim

2 kommentarer:

  1. jag ska också strax försvinna in i fantasins värld. Måste ju veta om Theo och Ramona lyckas ta sig ut ur knipan dom hamnat i i Egypten :o)

    SvaraRadera
  2. Hej Helena. Låter jättekul att du fångats av boken. Tur att du har några till i serien som väntar på dig. Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!