Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 22 januari 2011

Vinn en bok: Kimberlie - Främlingar

Nu är det dags att lotta ut Kimberlie - Främlingar. Allt du behöver göra är att vara Bloggföljare till min blogg, samt med jämna mellanrum gå in och kika här i bloggen om just DU har vunnit en bok. Vinnarna meddelas så fort boken kommit från tryckeriet.

Om du inte redan följer bloggen är det bara att lägga till dig som bloggföljare här till höger på bloggen. Då har även du chans att vara med om utlottningen av den tredje boken om Kimberlie och Andy, som utspelar sig på det fascinerande, magiska och otroligt vackra Nya Zeeland.


Baksidestext:
Fru Moonwinds hus döljer en hemlighet som är flera hundra år gammal. Kimberlie och Andy bestämmer sig för att lösa husets gåta, men det går inte riktigt som de har tänkt sig. Det kommer mystiska främlingar till staden Dunedin. De verkar finnas överallt där Kimberlie och Andy är. Deras liv vänds plötsligt upp och ned, och ingenting blir sig likt, när de till slut upptäcker de vad främlingarna är ute efter.


Låter det som en bok du gärna vill läsa? Då är det bara att hoppas på tur när vinnarna dras bland bloggföljarna. Vinsten skickas innan boken kommit ut i bokhandeln, direkt boken kommit från tryckeriet. Det innebär att du kanske blir den allra första som får läsa boken, om du har tur! Lycka till!

Här kan du läsa recensioner och smakprov av Kimberlie - Äventyr på Nya Zeeland, 1:a boken i serien om Kimberlie och Andy.

Här kan du läsa recensioner och smakprov av Kimberlie - Ett nytt liv,
2:a boken i serien om Kimberlie och Andy.

Kramisar Kim

23 kommentarer:

  1. Roligt att vara med och tävla :)

    SvaraRadera
  2. bra, då behöver jag inte göra nåt eftersom jag redan följer :o)

    SvaraRadera
  3. Hej Helena, inget annat än att hålla tummarna och hoppas att du vinner den här gången! Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Hej Vicky, ja utan att behöva göra något också. Visst är det en bra tävling? Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Vilken kul grej:-) Hoppas på det bästa och jag behöver inte heller göra mer än jag redan gör.
    //Kram Ebba

    SvaraRadera
  6. Hej, Kim!
    Jag tittade in i din blogg, för min mamma -Anneli- följer den. Jag vill gärna vinna boken eftersom att den verkar väldigt spännande! Själv läser och skriver jag väldigt ofta.
    Kram Belle

    SvaraRadera
  7. Hej, Kim!
    Jag är väldigt intresserad av den spännande boken!
    Kram
    Belle

    SvaraRadera
  8. Hej Ebba, tack. Gör så här varje gång jag släpper en ny bok. Ger lite spänning åt bloggföljare, eller hur? Kram Kim

    Hej Isabelle. Har du lagt till dig som bloggföljare Isabelle? Då har du chans att vinna boken. Om du inte vet hur du ska göra för att lägga till dig som bloggföljare kan din mamma säkert visa dig. Ser fram emot att ha dig som bloggföljare. Lycka till! Kram Kim

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Lade till mig att följa din blogg (vill ju vinna bok) men fick mitt "riktiga" namn då jag skaffade googlekontot - kallar mig ju alltid Sanna annars.
    Kram!
    Sanna Juhlin

    susanne.juhlin@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Kul med tävlingen Kim!
    Jag har gjort en liten uppmaning till dig som jag för vidare från andra bloggare. Titta in på min blog!

    SvaraRadera
  12. Jag följer din fina blogg redan och tänker absolut fortsätta. Kul att få vara med och tävla för jag vill GÄRNA vinna
    kram och ha en fin söndag
    Emma

    SvaraRadera
  13. Hej Sanna
    Jättekul. Nu får du hålla tummarna så du vinner boken. Lycka till! Kram Kim

    Hej Monika
    Tack! Oj, vad spännande. Ska gå in och kika. Kram Kim

    Hej Emma
    Tack vad roligt att höra. Ja, det är bara att hålla tummarna och sälla dig till alla de andra som hoppas få vinna en bok. Jag kan avslöja att jag kommer att lotta ut flera stycken böcker eftersom det är så många som följer bloggen nu. Därmed blir chansen större för alla bloggföljarna att vinna. Lycka till! Kram Kim

    SvaraRadera
  14. Jag har tittat in på din blogg vid flera tillfällen och hade faktiskt tänkt följa dig på din skrivarresa en längre tid nu. Såg då att du lottar ut böcker ut din produktion. Naturligtvis är jag nyfiken på hur du skriver dem eftersom jag tycker att du har ett lätt och glädjefyllt språk på din blogg. Jag har varit missmodig många gånger med mitt eget skrivande så jag uppmuntrar mig själv med att gå in här och låta mig smittas av din skrivarglädje. Tack för att du bjuder så mycket på dig själv och inspirerar mig så mycket.

    SvaraRadera
  15. Hej AnnChristin: Alltid roligt att få veta vilka som läser min blogg. Det är därför jag med jämna mellanrum lottar ut nya böcker. Vad roligt att du tycker om min blogg. Tack! Är glad om min blogg kan inspirera dig i ditt skrivande. Välkommen som bloggföljare och lycka till i dragningen. Kram Kim

    SvaraRadera
  16. Jag har ju svårt att motstå en tävling (så jag har nu officiellt lagt till mig som följare också)! Och jag har nyligen börjat läsa din blogg (genom min kompis Ingrid i England). Jag läser massor, liksom mina 3 döttrar så jag fattar inte hur vi kunnat missa dina böcker! Nåväl, den yngsta är bara 6 så hon är ju inte "förlorad" än. De andra är 13 och 17 så de är väl förbi din målgrupp, tror jag.

    SvaraRadera
  17. Hej Karin
    Välkommen som bloggföljare. Nejdå, dina äldre döttrar är inte för gammal, inte du heller. Jag har läsare i de flesta åldrar mellan 7-98. Inget jag bara säger, det är faktiskt sant. Theos Pompeji är en bra bok att börja med. Du kan gå in på min hemsida www.kimselius.se och läsa smakprov ur varje bok: 2-3 kapitel. Nu är det bara att hålla tummarna och se om du vinner en Kimberliebok! Kram Kim

    SvaraRadera
  18. Tack för tipset! Jag har redan tittat igenom smakprovet på Theos Pompeji. Kan du rekommendera någon av dina böcker som passar för en lite rädd 6-åring? Hon frågar alltid "Är det något hemskt i den?" när vi börjar läsa en bok, men vi har med framgång läst LasseMajas detektivbyrå och just nu Ture Sventon. Hon är även rädd för alla naturkatastrofer (men att läsa om dem kan ju faktiskt hjälpa!) Nn nu är jag sugen på dina böcker!

    SvaraRadera
  19. Hej Karin
    De flesta av mina böcker är otäcka, på grund av att det är riktiga händelser.
    De som är minst hemskt är Snapphanar och Kimberlieböckerna, även om Kimberlie kan vara otäckt spännande. Vet att har högläsning på Tillbaka till Pompeji, Jag är ingen häxa och Vikingaträl för klasserna 0, 1 och 2.
    Theos Pompeji är inte heller så otäck, faktiskt.
    Berätta vilken bok ni väljer som första ok och vad din dotter tyckte om den.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  20. Jag ska nog testa med Snapphanar. Samtidigt vill äldsta dottern åka på ett utbytesår och pratar om Nya Zeeland, så nu är jag nyfiken på allt om det stället... så beställer kanske båda. Lovar att återkomma efteråt i alla fall! Tack för vägledningen!

    SvaraRadera
  21. Hej Karin
    Åh, vad kul att din dotter ska resa till Nya Zeeland. Ja, då tycker jag absolut att ni ska läsa böckerna om Kimberlie. Även om de är mer ungdomsböcker än vad Theo och Ramonaserien är, så har jag väldigt många vuxna läsare även på de böckerna. I Kimberlie - Äventyr på Nya Zeeland tar jag läsaren med på en rundresa runt större delen av Nya Zeeland. I varje Kimberlie bok finns det bilder från mina resor till NZ.
    Berätta för mig när du vet vilken stad hon hamnar i. Jag har många vänner på NZ. Kanske känns tryggt att ha någon att ringa till om det blir problem.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  22. Ah, vad gulligt av dig, att erbjuda en kontakt! Det är lång väg tills att resan blir verklighet men vi håller tummarna! Det är just Kimberlie: Äventyr på Nya Zeeland som jag väntar hem från Adlibris, tillsammans med Snapphanar.

    Kram från Karin

    SvaraRadera
  23. Hej Karin
    Vi brukar göra så, min väninna och jag. Hon ger mitt telefonnummer till bekanta till henne som reser till Europa. Och det har hänt att jag har blivit kontaktad och till och med träffat några av dem. Jättekul!
    Hör av dig den dag resan blir av.
    Ska bli spännande att höra vad ni tycker om första Kimberlieboken.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!