Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 20 februari 2011

Berätta vad du tycker om Theo/Ramonaböckerna


Om du berättar vad du tycker om någon av mina Theo och Ramona böcker har du chans att vinna en jättefin mugg med motiv från boken Theos Pompeji, dessutom kan du vinna boken Theos Pompeji ELLER din favoritbok av de böcker som hittills har kommit ut. Givetvis får du boken signerad, och även muggen om du vill.


Kika in här för att se vad du ska göra för att få chans att vinna muggen och en bok. Tävlingen pågår fram till 25 februari!

Du har även möjlighet att vinna den nya Kimberlieboken, 3:e boken i serien om Kimberlie och Andy på Nya Zeeland: Kimberlie - Främlingar. Titta här får du se vad du ska göra för att vinna den boken.
Vill du veta mer om böckerna kan du gå in på min hemsida. Där har du möjlighet att läsa flera kapitel ur varje bok. Snart ligger där även smakprov på nya boken Kimberlie- Främlingar. Ser fram emot ditt tävlingssvar!
Lycka till!
Kramisar Kim









 




Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att alla dina böcker är bra, både om Kimberlie och Theo och Ramona. Ska jag välja en så är det Snapphanar eller Snapphaneresan. Om det ska vara om Kimberlie har jag hittills bara läst ett nytt liv men jag vill läsa resten med!

    SvaraRadera
  2. Åh Kim -vilken produktion! Jag visste ju att du skrivit många böcker -men det är först när man ser dem alla tillsammans, som här, som man inser vad kunnig och duktig du är!

    SvaraRadera
  3. Tänk vad många böcker du har skrivit! Det är fantastiskt!

    SvaraRadera
  4. Hej Trixie
    Roligt att du tycker bäst om Snapphaneböckerna. De tycker jag också om, för jag hade fantastiska researchresor när jag skrev böckerna. Välkommen i tävlingen!
    Kram Kim

    Hej Sofie
    Tack, vad glad jag blir för dina ord. Älskar att lägga upp omslagen så här, för jag tycker att de är så fina, omslagen alltså. Ibland kan jag känna: "Har jag skrivit alla de här?" För det har blivit en hel del böcker. Kram Kim

    Hej Trillingnöten
    Ja, jag tycker också det är helt otroligt. Blev jätteglad när jag lade upp böckerna så här, älskar omslagen. Ibland när jag får ett omslag från illustratören känns det som boken är klar, men det är den inte, den är bara i sin linda på väg att förlösas. Men illustrationen inspirerar mig och piskar på mig att skriva, för jag vill ha min text insatt i hårda pärmar med det fina omslaget.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!