Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 10 februari 2011

Det kom ett paket...

Som jag berättat i tidigare blogginlägg får jag en del presenter från mina fans. Ofta är det små grisar, eftersom de vet att jag sparar på det, men jag får även många andra egenhändigt gjorda presenter av mina fans.

Häromdagen kom det ett paket, ett spännande paket, med många frimärken på, rejält inslaget och tungt! Jag hade tänkt fotografera själva paketet för att du skulle få se hur spännande det såg ut, men Jan hann att elda upp det innan jag hann komma med kameran... Ja, först efter att jag hade tömt paketet på sitt innehåll givetvis.

Det visade sig vara tre jättefina presenter från min bloggvän Helena på Citronodlingen i Sicilien. (Tack så väldigt mycket för den fina överraskningen Helena. Jag är jätteglad och tacksam för dem.)

Hon har
Butik Citronodlingen där hon säljer många spännande produkter. När jag kikade in på sidan första gången blev jag imponerad över hur många olika saker Butik Citronodlingen sålde. Jag trodde att det mesta bara var saker från citroner, men ack så fel jag hade. Här finns:

Delikatesser från Havet
Honung
Kryddor
Marmelad och Sylt
Nötter
Olivolja
Pastasåser
Patéer
Pesto
Sott' Olio (inlagt i olja)
Söta krämer
Torrone & Torroncini (Som jag inte riktigt vet vad det är, men det ser ut som godis...)
Kakor och Karameller

För ansiktet
För kroppen
Olivoljetvål
Presentförpackningar

Delikatesspaket
Hudvårdspaket
Dofter
Prylar
Bivaxljus

Som du ser finns det en hel del att välja mellan, spännande saker.

Idag tänkte jag berätta om en av de saker som fanns i paketet, för jag vill gärna testa sakerna innan jag berättar om dem. Du får gärna försöka gissa vad de andra två sakerna är för något, nu har du ju fått några ledtrådar...


Ett par dagar har jag testat Lava Viso all'Olio d'Olivia. En underbar tvål!!! Så här skriver de på Butik Citronodlingens internetbutiks hemsida:

Flytande ansiktstvål gjord på olivolja extra vergine och biologiskt odlad honung. Använd på morgonen för att återge huden vitalitet, och på kvällen för att tvätta bort sminket. Olivoljan har djupt rengörande egenskaper och befriar huden från smog, damm och smink och lämnar efter sig en skön ren, mjuk och frisk känsla. Honungen tillför näring och fukt.

Jag måste hålla med om att tvålen efterlämnar en mjuk och frisk känsla. Den får mig att tänka på reklamen för Palmolive duschkräm, du vet den där reklamen där kvinnan hoppar i en fontän och duschar, av längtan efter att få använda den rosafärgade Palmolivetvålen. Precis så där kände jag efter att ha använt Lava Viso all'Olio d'Olivia tvålen första gången. Jag ville tvätta mig igen och igen och igen, eftersom tvålen efterlämnade en underbar känsla. (Har även testat Palmolivetålen och den gjorde bara min hud torr och sträv.)

Mina händer som alltid blir fort torra är mjuka och lena som babyhänder och du kan ju tänka dig hur mitt ansikte är, eftersom det är ansiktet jag tvättar med tvålen, händerna får liksom insmörjningen på köpet...

Det bästa av allt är, att när den här flaskan är slut, kan jag gå in på Butik Citronodlingens internetbutik och beställa hem fler. Eller så tar jag helt enkelt planet ned till Sicilien och bunkrar upp rejält, för det är så många av butikens produkter som lockar. Ser fram emot att testa de två andra presenterna jag fick. Berättar om dem en annan dag, nu ska jag fortsätta läsa igenom Kimberlie - Främlingar, som snart går iväg till tryckeriet.

Kramisar Kim

8 kommentarer:

  1. Ahhh - det doftar ända hit till Hässelby, nästan så att jag på pricken kan berätta hur den känns. Bara namnet 'Lava Viso all'Olio d'Olivia' får en att sluta ögonen och se pinjeträdens löv vaja och syrsorna spela ... Vilken fin present du fått. Du är väl värd den:-) Kram Ebba

    SvaraRadera
  2. Hej Ebba. Tack, vad snäll du är som skriver så. Ja, den är helt underbar. Längtar så efter att prova de andra sakerna. Men jag vill njuta av en sak i taget. Nu får du mig att längta till Sicilien med dina ord! Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Det låter ju superbra! Ska in och kika. Spännande med lite paket :) Tvålen är jag sugen på så den måste jag kika extra på!

    SvaraRadera
  4. Hej Trillingnöten
    Javisst är det kul med överraskningar i form av paket. Älskar tvålen och är så spänd på att prova de två andra sakerna. Kram Kim

    SvaraRadera
  5. mmm vilka härligheter:)

    Kanonkul också att du vill vara med i min utlottning
    Ha en fin helg <3
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  6. Hej Emma
    Klart jag vill vara med om utlottningen av dina fina tavlor!
    Tänkte nog att de här sakerna var något som skulle intressera dig.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  7. Alltid lika kul med överraskningspaket!! Detta passade väl EXTRA bra nu med det här vädret utomhus!
    Så spännande att du nu lägger sista handen vid boken.... Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Hej Ingrid
    Ja, det känns underbart med vårliga/somriga saker från Sicilien. Idag vräker snön ner här igen, det blåser och temperaturen sjunker så det blir blixthalt. Inte kul!
    Ja, jag tycker boken är JÄTTEBRA! Mina korrekturläsare säger detsamma. Vilket är mycket roligt!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!