Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 16 augusti 2011

Äntligen har På liv och död från andra världskrigets skugga anlänt!

Äntligen har På liv och död i andra världskrigets skugga anlänt från tryckeriet.

Det är en alldeles speciell känsla att slita av emballaget och se böckerna ligga där i tusental.

Anblicken av alla framsidorna får mig att tänka på en liten flicka som var på besök en gång, när vi just hade fått hem tusentals böcker av Svarta Döden. Hon undrade varför jag köpte så många böcker av samma sort. När jag svarade att det var jag som hade skrivit dem, svarade hon: "Det var väl dumt att skriva så många samma, när du kunde skrivit många olika".

Då sa jag att jag hade skrivit en och kopierat resten. Den lilla flickan stirrade oförstående på mig tills storasyster sa: "Hon har klonat dem!"

Den lilla flickans ansikte lyste upp och hon sa: "Aha! Då förstår jag!"

Här ser du hur alla mina böcker bor när de inte är hemma hos mig, ute i butikerna eller i din bokhylla. Då har de ett eget rum på Lagerhotellet Selo i Nättraby. Det är betydligt fler böcker än vad som syns på bilden, men nu vet du på ett ungefär hur det ser ut.

Om du tillhör en av de lyckliga som har vunnit På liv och död i andra världskrigets skugga, ska du veta att boken snart är på väg till dig. Om du inte hade turen att vinna boken, kan jag berätta att böckerna snart är på väg ut i butikerna. Om du inte hittar boken i din butik, fråga efter den, så tar de hem den.

Nu ska jag gå och snusa på böckerna, för inget luktar så gott som en nytryckt bok!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

4 kommentarer:

  1. Vad underbart! Och jag gillade den lilla flickans kommentar! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Trillingnöten
    Ja, det är härligt!
    Visst var hennes kommentar helt fantastisk! Skrattar varje gång jag tänker på hennes ord!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Flickans kommentar var alldeles underbar!!!
    Jag får rysningar när jag ser alla böckerna på bilden, det måste kännas helt fantastiskt att fysiskt få se det slutgiltiga resultatet!!! GRATTIS!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Ingrid
    Ja, hennes ord kommer jag aldrig att glömma! Får ta med dem i min självbiografi, om jag skriver någon...
    Ja, det är en obeskrivbar känsla att se alla dessa böcker och inse att JAG har skrivit dem! Tack!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!