Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 24 oktober 2011

Höstliga färger och Barnboksdagen i Landskrona

Ja, då var Barnboksdagen i Landskrona över för den här gången. Jag har lyssnat på många författare som har berättat om sina böcker, men även förlagsrepresentanter som har presenterat höstens bokutgivning. Dessutom har jag talat om mina egna böcker. Hade med mig min Roll-up med bilden på en av mina böcker, något jag var mycket glad över, för även om jag hade Power-Pointvisning på filmduken så var allt nästan bara grönt och den blå färgen var inte synlig. Den här färgstarka bilden förtjänar lite mer uppmärksamhet än den bleka variant som fanns på filmduken.

Blev mycket glad efter föreläsningen när jag fick kommentaren: "På dig kan man lyssna hur länge som helst!"

Som vanligt var det bokutlottning vid slutet av dagen och jag upptäckte att jag bara hade köpt hälften så många lotter som tidigare år, vilket också innebar hälften så många vinster när dragningen var över. Ändå blev det två bärpåsar med intressanta, nya böcker. Gladast blev jag över Barbapappapusslet. Har en speciell relation till Barbapappa. När jag praoade på bibliotek, en gång i min ungdom, lånade jag hem alla Barbapappaböckerna och läste för min lillebror Peter som älskade dem. Något jag också gjorde, även om jag låtsades att jag läste böckerna för honom enbart för hans skull!

Stannar ännu en natt i Skåne innan jag kör hem till Blekinge igen och passade på att ta några höstliga bilder för att dela med mig av hur vackert det är här i Skåne just nu.










Nå, vad tyckte du om bilderna? Visst är det ett fantastiskt ljus i och med den nedgående solen?

Snart är det dags för signering igen. Du träffar mig hos Akademibokhandeln Gleerups i Lund på fredag och hos Bokia i Halmstad på lördag, se min hemsida för mer information. Det är premiärsignering i Halmstad, lite pirrigt eftersom jag inte har en aning om var butiken ligger, var jag ska parkera etc. Men det brukar alltid ordna sig, med lite sunt förnuft, hjälp av internet och glada människor i Halmstad. Kanske vi ses!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

6 kommentarer:

  1. Jättefina Skånebilder, nu längtar jag hem....! Vilka fina kläder du har på första bilden!!
    Grattis Gleerups som får besök! Det kommer gå toppenbra i den mycket trevliga staden Halmstad! Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Fina, sagolika och trolska bilder. De får mig att tänka på John Bauer. Ha en fin måndag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hej Ingrid
    Jag tycker om att vara färgsprakande, speciellt när jag föreläser och signerar!
    Tack!
    Kram Kim

    Hej Helena
    Tack så mycket för din fina kommentar om mina bilder. Önskar dig detsamma.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder! Hösten är en fin tid, jag kan sakna den just nu!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Katarina
    Ja, när hösten får vara varm och solig, som den är just nu, då är hösten underbar. Läste i tidningen i söndags att Sverige just då hade tre årstider, Vinter upp i norr, Sommar på västkusten och höst i övriga Sverige. Ganska fantastiskt!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  6. Det lyckas du verkligen med och det ger ett bra helhetsintryck tror jag, när du föreläser i färgsprakande kläder bredvid dina färgsprakande böcker! Genomtänkt!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!