Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 5 november 2011

Bokrecension: Mörkertal av Arne Dahl


Det är försommar 2004. En sjundeklass från Stockholm är på klassresa i de ångermanländska skogarna. När en i klassen plötsligt försvinner finns det så många oroande tecken att A-gruppen, Rikskriminalens speciella enhet för våldsbrott, ska kopplas in. Mystiska bilar har rört sig i trakten och den försvunna flickan, Emily, tycks bära på mörka hemligheter...

Den här boken läggs inte som "Boktips", eftersom jag inte var riktigt förtjust i den. Tyckte det var alltför mycket om de personliga relationerna mellan de olika poliserna, vilket gjorde att spänningen i berättelsen försvann ibland. Tyvärr vill jag säga, för det var en mycket bra historia, med ovanliga inslag.

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

3 kommentarer:

  1. O men det är ju väldigt trist! Bra story som inte paketerats rätt. Men men så är det ibland.

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid
    Ja, men det kan också vara så att någon annan tycker att den här boken är jättebra...
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Sant! Jag funderar lite på det... vi tycker naturligtvis om olika saker, men ibland förvånas jag mer över hur lika vi tycker. Det man tror att man själv är den enda som reagerar över, visar sig ofta vara något som flera tänkt på...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!