Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 22 februari 2012

Mayakalendern Jordens undergång 21 december 2012?

Det finns många spekulationer om att jorden ska gå under den 21 december 2012. De flesta grundar detta på att mayakalendern upphör 21 december 2012.

Har pluggat mycket om maya och mayafolkets tideräkning inför min bok Mayafolkets Hemlighet. Bland annat har jag tittat på den här videofilmen:


Hittade även en kul reklamfilm som visar hur jorden har gått under och allt är förstört, utan just de föremål som filmen gör reklam för. Häftigt film:



Här är ett mycket intressant program om Mayakalendern och jordens undergång. Det är i tre delar. Här är första delen:


Här är länk till andra delen: http://youtu.be/jT4hrd6To2k


Givetvis har Hollywood hakat på myten om jordens undergång 2012 och gjort en mycket bra och spännande film. Det här är en film som jag tyckte om, spänning hela tiden och häftiga effekter:


Nå, vad tror du, kommer jorden att gå under 21 december 2012? Om du tror på det kanske du ska se den här filmen som handlar om att överleva katastrofen:


Hoppas att den sista filmen fick dig att le efter alla de andra filmerna. Iallafall sitter jag här med ett brett leende efter att ha sett filmen.

Kramisar Kim


Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.

7 kommentarer:

  1. Jag satsar en femma på att det där om att jorden ska gå under 2012 bara är menlöst dravel som Hollywood satt sprätt på. Mayaindianerna menade antagligen att de skulle börja om med en ny tideräkning. Det är så fånigt -.-

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tror inte att det är slutet utan att det är en början på något nytt och väldigt bra. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kim
    Man kan studera med många olika infallsvinklar och hitta gömda förklaringar som kan vara relevanta. Forskare anser att det du talar om var bara ett avslut inför helt nya tider. Man såg en omvälvning i universum och trodde sig kunna förutspå undergång av gängse levnadsmönster. Inte helt olikt Sodom och Gomorra. Det har aldrig spekulerats i att planeten jorden går under. Bara förhållningssätt, kära du!

    SvaraRadera
  4. Kim
    Du har fått min kommentar som de facto är relevant då jag studera dessa kulturer.
    Må väl i Samröre med Mexikanska Gudar!
    Sten Hallman

    SvaraRadera
  5. Hej Iktoro
    Håller med dig!
    Kram Kim

    Hej Anneli
    Instämmer helt och hållet!
    Kram Kim

    Hej Sten
    Nej, jag tror inte jorden går under den 21 december 2012 Sten. Däremot kan det vara början på något nytt! Eller så fortsätter allt som tidigare! Den som lever får se!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  6. Vi får hålla tummarna för att vi klarar oss allihop och att som vanligt är det nog mycket upp till oss själva hur fortstättningen blir :) .

    SvaraRadera
  7. Hej Ingrid
    Instämmer i de orden!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!