Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 23 februari 2012

Tidningen Skriva är perfekt för dig som älskar att skriva

Det här är en tidning som många har längtat efter. Här kan du frossa i allt som har med skrivandet att göra.

I nummer två av tidningen hittar du intervjuer med bland annat:
Stina Lundberg Dabrowski: På frågan vilken bok hon önskade ha skrivit svarade Stina: "En dåres försvarstal av August Strindberg".

Eija Hetekivi Olsson: "När det första förlaget ringde fick jag hjärtklappning och firade telefonsamtalet med en hamburgare efteråt."

Jan Guillou: "Jag var övertygad om min talang eftersom jag skrev bäst uppsatser i klassen."

Karin Wahlberg: "På samma sätt som att läkarjobbet kan bli för krävande ibland, kan jag längta ifrån skrivandet."

David Ericsson: "När jag debuterade på ett riktigt förlag var det stort! Idag kan Blondinbella få 700 000 träffar på en dag."

Johanna Lindbäck: "Att leva på det jag får från böckerna i form av royalties går inte. Nej, nej. Gud, nej." 

I Skriva finns tips om filmer som handlar om författarskapet.

Här kan du läsa om att få författare kan leva på sina böcker.

Tidningen har även novelltävlingar, där vinnarnovellen publiceras i tidningen.

Du hittar massor av tips och råd om skrivandet ifrån olika författare.

Här hittar du många olika skrivarkurser och författarcoacher.

Skrivarcoachen Ann Ljungberg och författarcoachen Johanna Wistrand svarar på frågor under rubriken "Fråga skrivardoktorn."

Ja, det finns mycket, mycket mer att läsa i tidningen och du kommer att få många bra tips som hjälper dig med ditt författarskap.

Tyckte om papperskvalitén och layouten. Skriva känns lyxig att läsa, med kraftigt papper och glada färger. En tidning både för dem som vill bli författare och redan är det. Jag kommer definitivt att läsa vartenda nummer av tidningen!  

Klicka här om du vill läsa mer om tidningen och prenumerera på den.

Kramisar Kim


Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.

7 kommentarer:

  1. Den tidningen gillar jag. tycker det är så inspirerande att titta i den.

    SvaraRadera
  2. Jag prenumererar på Skriva och tycker som du, Kim, att det är en riktigt bra tidning för oss som gillar att skriva och att läsa böcker.

    När jag läser det du skriver här, minns jag att jag läst det du citerar.

    Ha en fin kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Författardrömmar
    Ja, jag tycker också tidningen är inspirerande!
    Kram Kim

    Hej Anna-Karin
    Härligt att höra att du prenumererar på tidningen och håller med mig om att den är bra!
    Kul att du kände igen textsnuttarna från tidningen!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Den här tidningen visar verkligen vilket otroligt stort intresse det finns bland många, för att skriva. Undrar om det har ökat så mycket som jag inbillar mig, eller om vi skrev för byrålådorna och aldrig avslöjade våra drömmar för typ 30 år sedan...
    Blir ledsen när jag ser att Johanna Lindbäck som jag tycker är en rätt stort undomsförfattare, skriver att hon inte kan leva på sitt författande!! Det trodde jag verkligen att hon kunde.

    SvaraRadera
  5. Hej Ingrid
    Ja, det är mycket stort intresse för att skriva. Jag får mängder av mail med frågor runt skrivandet, samt frågor på Unga Fakta där jag sitter i panelen och besvarar skrivarfrågor. Jättekul.
    Det märks att den här tidningen behövs.
    Tror att fler vågar visa vad de döljer i byrålådorna nu för tiden...
    Blir lika förvånad som du att Johanna Lindbäck inte kan leva på sitt författarskap. Jag kan leva på mitt författarskap...
    Kram Kim

    SvaraRadera
  6. Det är jag jättejätteglad att höra att du kan!!! Kanske för att du sköter alla delarna själv... Bra är det i alla fall och duktig är du! (Precis som många andra författare, som kanske inte har lyckats lika bra.)

    SvaraRadera
  7. Hej Ingrid
    Ja, kanske beror det på att jag sköter allt själv. Tack!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!