Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 3 mars 2012

Boktips: Förföljd av det förflutna av Nora Roberts

Som jag berättade om i tidigare blogginlägg tycker jag mycket bra om Nora Roberts böcker, de som säljs i bokhandeln och inte de som säljs i dagligvaruhandeln, det är stor skillnad på böcker.

Nu har jag läst ännu en jättespännande bok av Nora Roberts, Förföljd av det förflutna. Den var mycket spännande, men gjorde mig också väldigt nervös när jag läste den, eftersom jag hela tiden väntade på att mördaren skulle dyka upp. Det jag tyckte var extra roligt med den här boken var att hjältinnan var en hundexpert som utbildade både hundar och ägarna. Dessutom hade hon räddningshundar och utbildade även sådana. Det här var en mycket spännande bok, som jag har längtat efter när jag var i Mexiko, för jag ville ju se vad som hände och hade inte tagit boken med mig på min researchresa.

Är seriemördaren på fri fot?
En fruktad seriemördare är hårt bevakad i fängelset. Trots det börjar fler kvinnomord ske med exakt samma tillvägagångssätt. Det väcker fruktansvärda minnen hos Fiona Bristow. Hon var själv fånge hos den tidigare seriemördaren men hon lyckades fly. Idag lever Fiona på en mindre ö strax utanför Seattle. Hon ingår i en räddningsgrupp med andra hundförare. Förutom att vara volontär så driver hon en egen verksamhet för att utbilda privata hundägare och professionella hundförare. En dag får hon ett kuvert med röd sjal i brevlådan. En likadan symbol som den förre mördaren lämnade kvar på sina kvinnliga offer. Fruktansvärt rädd men också oerhört motiverad beslutar sig Fiona för att samarbeta med polisen.

En bok jag varmt rekommenderar dig att läsa!

Kramisar Kim

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.

9 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Jag gillar också Nora Roberts :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Nora Roberts böcker och längtar efter att få läsa den där! Köar på den på biblioteket, men kommer köpa den sen, jag samlar på hennes böcker :)

    SvaraRadera
  3. Hej Trillingnöten
    Upptäckte igår när jag kikade in på Adlibris för att hämta baksidestexten, att där fanns många Nora Roberts som jag inte hade läst. Blev jätteglad, tills jag upptäckte att det var Harlequinböckerna, alltså de böcker av Nora Roberts som jag inte tycker om!
    Kram Kim

    Hej Författardrömmar
    Jag samlar också på Nora Roberts böcker. Ett litet tips: Köp hennes böcker på Bokbörsen! Billigt och bra!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. jag har faktiskt aldrig läst något av henne, kanske det är dags snart!

    SvaraRadera
  5. Jag har oxå läst den boken,gillade den!Har många Nora Roberts =).

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för fin kommentar hos mig i samband med att min bror omkom - så sorgligt att vi delar förlusten av ett älskat storasyskon...

    Varm kram!

    SvaraRadera
  7. Hej Marina
    Var noga med att du inte tar Harlequinböckerna när du väljer din första bok av Nora Roberts!
    Kram Kim

    Hej Anki
    Ja, vi har ju samma smak du och jag, eller hur?
    Kram Kim

    Hej Joanna
    Ja, det är sorgligt att dela ett sådant hemskt öde. Tänker ofta på dig, för jag vet vad du går igenom.
    Många kramar Kim

    SvaraRadera
  8. Jag älskar Nora Roberts böcker! Tycker bara att det är synd att alla hennes böcker följer samma mönster. Handlingen blir på så sätt förutsägbar. Men jag kommer absolut att läsa den här vid tillfälle. Handlingen påminner lite om en annan bok som jag läste för ett tag sedan (inte skriven av Nora Roberts).

    SvaraRadera
  9. Hej Jessie
    Ja, det är en utmaning för varje författare att variera sig. Men med den höga produktionen som Nora Roberts har är det nog svårt att variera sig. Ändå är böckerna otroligt spännande!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!