Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 21 april 2012

Boktips: I djävulens sällskap av Peter Robinson, en mycket spännande bok

Peter Robinson är en författare som skriver annorlunda deckare. Ofta tar händelserna oväntade vändningar och som läsare får man chans att själv försöka lista ut vem som är mördaren. I djävulens sällskap är inget undantag, en mycket spännande bok med oväntad upplösning! En bok jag varmt rekommenderar.

En rullstolsbunden kvinna hittas mördad vid havet och Annie Cabbot kopplas in på fallet.
Samtidigt i Eastvale upptäcks en ung flicka, Haley Daniels, våldtagen och dödad i de mörka gränderna i The Maze. Överkommissarie Banks och hans team börjar nysta upp en härva och hittar snabbt ett flertal misstänkta medan Cabbot kör fast direkt, tills hon får ett genombrott som leder utredningen i en chockerande riktning.
Nu måste Cabbot och Banks lägga sitt trassliga privatliv åt sidan för att med gemensamma krafter hitta mördaren. Utredningen av Haley Daniels död går irriterande långsamt och ytterligare ett mord lamslår Banks team, men när pusselbitarna börjar falla på plats inser Banks att det kanske redan är för sent att rädda nästa offer!


Hör gärna av dig om du har läst boken och berätta vad du tyckte om den. Alltid roligt att få höra andras åsikter!

Kramisar Kim

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.

2 kommentarer:

  1. jag tycker jättemycket om hans böcker! en klar favvoförfattare hos mig när det gäller deckare.

    SvaraRadera
  2. Hej Marina
    Här också. Han skriver mycket annorlunda!
    Hur går det förresten med de två deckare du läste när jag var på besök?
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!