Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 11 april 2012

Möte med eleverna på Brännaregårdsskolan i Olofström

Ja, då var det dags igen, att föreläsa efter åtta veckors sjukdom. Lite kraxig var rösten och jag drack massor av vatten, men det fungerade.

Nu har jag fyra intensiva föreläsningsveckor framför mig, då jag även åker till Singapore för att föreläsa på Svenska skolan.

Jag talar alltid med händerna, kanske är det de franska generna generationer bakåt som får mig att att prata så. Minns en gång någon höll mig i handen och jag skakade loss min hand för annars kunde jag "inte prata!"

De föreläsningar jag har under april/maj är nästan alla i Skapande-Skola-projektet. Därför får varje klass besök två gånger av mig eftersom vi arbetar med skrivprocess och skrivglädje. Något jag tycker är mycket roligt.

Förra året hade jag en novelltävling för eleverna och den bästa novellen blev utlagd här på min blogg. Ibland var det mycket svårt att välja vinnare, för alla hade skrivit fantastiska berättelser. Här kan du läsa några av de vinnande novellerna.

Ja, då är det bara att packa väskan, för idag reser jag till Vetlanda för att föreläsa för massor av elever. Det blir ett par tuffa dagar och jag hoppas verkligen rösten håller. Har redan packat ned en burk honung, för det där tipset som min läkare gav mig: varm mjölk och honung, det fungerar faktiskt jättebra! Men i brist på mjölk i skolorna blir det varmt vatten och honung.

Ska bli så spännande att få träffa nya elever för att inspirera dem att läsa och skriva mer.

Tack alla underbara elever och lärare på Brännaregårdsskolan för en jättetrevlig dag. Vi ses nästa vecka igen!

Ha det så bra!

Kramisar Kim



Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.

4 kommentarer:

  1. Jättebra att prata med hela kroppen. Det är mycket roligare för åhörarna tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid
    Ja, de kanske får sig några glada skratt ibland!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. I så fall är det bara positivt ;) .
    TREVLIG RESA! Lycka till i Singapore! Kram.

    SvaraRadera
  4. Hej Ingrid
    Tack, som du vet gick resan bra. Håller på att beta av alla bloggkommentarerna, en efter en. Det är alltid så roligt att kika tillbaka på gamla blogginlägg!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!