Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 12 juni 2012

Bokprojekt

Just nu snurrar det omkring många böcker inom mig. Mayafolkets Hemlighet har gått iväg till tryckeriet. Nu följer det några månaders väntan på den tryckta boken. Under tiden ska jag bestämma mig för vilken av alla de böcker jag bär inom mig som ska få första prioritet.

Som det är just nu skriver jag på alla samtidigt, lite som idéerna dyker upp. Men det är dags att ta tag i en speciell bok och slutföra den, för det finns ingen härligare känsla än när boken är klar. Jo förresten, det finns en mer underbar känsla, och det är att hålla den färdigtryckta boken i sin hand...

Eller om den underbaraste känslan är att få bra bedömningar om boken. Nej, det är förresten att få ställa in boken i MIN bokhylla och se ytterligare en "Kimselius-bok" stå i hyllan. DET är en av de mäktigaste känslor som finns.

Två av de böcker jag bollar runt i huvudet är tänkt att vara klara redan till hösten. Du har väl inte missat att jag firar jubileum i år: 15 år som författare, 10 år med eget förlag och 20 böcker utgivna (ja, Mayafolkets Hemlighet kommer ju inte förrän i augusti, det är den som är den 20:e boken). Det är därför dessa två böcker kommer ut. Ja, jag vet att jag är lite hemlighetsfull med dem. Men jag lovar att snart berätta om böckerna.

Samtidigt håller jag på med nästa Theo och Ramonabok i den fristående historiska äventyrsserien. Dessutom har jag påbörjat en ny Kimberliebok! Sedan funderar jag på att plocka upp något av mina redan färdiga manus som ligger i byrålådan och väntar på utgivningen.

Eller om jag skulle ta och satsa på att börja ge ut min fantasyserie som ligger både färdig och påbörjad, om du förstår vad jag menar.

Dessutom har jag de övriga 36 påbörjade böckerna, där några speciellt pockar på uppmärksamhet.

Hmm. Det blir någon inte lugn, avslappnande sommar i år heller. Det blir till att skriva. Men det gör ingenting, för jag ÄLSKAR att skriva. Då mår jag som bäst!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok.  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.)

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

5 kommentarer:

  1. Kul att det är fler som har alldeles för många projekt igång samtidigt... ;-)
    Jag ska skriva färdigt första versionen på fortsättningen på Kedjor känns bara när du rör dig, göra slutredigering av en urban fantasy, göra slutredigering av en science fiction, göra första redigeringen av en annan bok som nog är första delen av en serie så jag behöver se över hur de andra böckerna i så fall ska se ut, etc
    Det bästa är nog att låta bli att tänka på allt man ska göra.
    Lycka till med dina projekt! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Eva
    Härligt att höra att även du har många böcker som snurrar runt i ditt huvud, och på ditt arbetsbord.
    Lycka till med alla dina projekt!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag vet vilka två böcker det är eftersom du skrivit lite mer efter detta inlägget.... :) VILKET jubileumsår du har!!

    SvaraRadera
  4. Hej Ingrid
    Ja det ska kännas att det är jubileum.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!