Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 10 juni 2012

Underbara berättelser


Under våren har jag rest runt och föreläst och arbetat med skrivprocessen i många, många skolor. För att ge eleverna extra knuff att skriva har jag utmanat dem med en tävling.

Den bästa berättelsen i skolan/klassen vinner en signerad bok.

I fredags började de tjocka kuverten från skolorna att komma.

Ivrigt slet jag upp dem och bläddrade igenom berättelserna. Oj, vad flitiga eleverna har varit!

Blev speciellt imponerad av 3:ornas långa, mycket bra skrivna berättelser. Längtar efter att få sätta mig ner och börja läsa igenom berättelserna i lugn och ro. Det blir min sommarläsning.

Efterhand som jag väljer vinner kommer den bästa berättelsen att läggas ut här på min blogg. Vet att det förmodligen kommer att vara lika svårt att välja vinnare i år, som det var förra året. Alla berättelser håller mycket hög kvalité. Något som gör mig väldigt glad!

Vill du läsa förra årets Gästberättare kan du klicka här.

Nu ska jag sätta mig och läsa några fler berättelser!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok. (Välj fritt bland mina utkomna böcker.)

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.

Här kan du köpa mina böcker.




1 kommentar:

  1. Imponerande att du lägger ner så mycket tid på detta Kim!!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!