Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 28 juli 2012

Boktips: De dödas bok av Patricia Cornwell

De dödas bok av Patricia Cornwell är en annorlunda bok om rättsläkaren Kay Scarpetta som jag har följt under många år. En spännande bok att uppslukas av.

De dödas bok är den akt där alla dödsfall skrivs in. För Kay Scarpetta får den en ny och skrämmande betydelse.
I Charleston i South Carolina har Kay Scarpetta startat en privat byrå för utövande av praktisk rättsmedicin. Hon erbjuder experthjälp vid brottsplatsundersökningar för de små samhällen som saknar specialkunskap vid mordutredningar. Till en början är det en idealtillvaro men det blir en mardröm i takt med att ett antal makabra mord äger rum. Scarpetta har förvisso haft hand om otäcka saker förr, men aldrig i den omfattning och av den typ hon nu ställs inför.
Patricia Cornwell är pionjär på området deckare med en rättsmedicinare som detektiv.

En ryslig sommarläsning!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok (Välj fritt bland mina utkomna böcker) Läs mer om Svarta Döden.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!