Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 11 juli 2012

Dikttävling 2012

Sommaren verkar vara en populär tid för skrivtävlingar. Här är det SkrivarSidan som har en dikttävling:

För femte året i rad utlyser vi SkrivarSidans dikttävling. Tävlingen är öppen för våra medlemmar. Du kan delta med tre bidrag, dikter och/eller prosadikter, på sammanlagt tre A4-sidor teckensnittstorlek 12 pt i Word eller OpenOffice.

Temat är fritt med undantag för rena kärleksdikter.

Bidragen ska vara inne senast den 17 september 2012 och du skickar in dem via sajten och väljer kategorin Dikttävling 2012.


Tre vinnare utses som får sina dikter publicerade på SkrivarSidan den 9 oktober 2012. OBS! Vi publicerar även andra bidrag som vi anser tillräckligt bra.

1:a pris 1000 kr + diplom
2:a pris bokpaket + diplom
3:e pris ett års medlemskap på SkrivarSidan + diplom

OBS! Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.

Läs mer om tävlingen här.

Lycka till!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Giljotinen.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!