Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 5 juli 2012

Singapore massor av orkidéer i Botaniska trädgården, del 2

Här fortsätter inlägget om Botaniska trädgården i Singapore. Nu ska du få se många underbara orkidéer.
 Den skira spindelliljan var helt underbar.

Så här mycket blommar inte mina orkidéer här hemma!





Eftersom regnet hängde i luften var det inte så väldigt många turister i orkidéeträdgården. Alla tycktes de samlade runt fotoplatserna, då fick vi vänta ut dem.


När det var min tur att fotograferas kändes det bra, speciellt när fotot blir så här lyckat!





 De här blommorna var fantastiska där de hängde ned från de höga stammarna.


Jag älskar blommor och naturen, så detta var verkligen rätt plats att ta mig till. Tack Marina!


 De här gulliga elefanterna stod bland orkidéerna.










 Förbudsskylten tyckte jag var mycket gullig!

 Nu är regnet inte långt borta och vi tar plats under regnskyddet.

 Flera besökare skyndar till platsen och snart är där fullt.

Till slut har vi fått nog av att sitta still och tar på våra fina regnkläder som vi fick när vi gick in i parken. Sedan bär det av på nya äventyr i Singapore. Om det berättar jag i nästa inlägg om Singapore.

Här kan du läsa mina tidigare inlägg om Singapore:
Föreläsningen i Singapore bokad.
Singapore, min födelsedag, shopping, massage och strålande utsikt
Singapore Sentosa Raffles hotell och Singapore Sling.
Singapore Svenska skolan och nytt boende.
Singapore Sidendistriktet och Orchard Rd.
Singapore, fantastisk utsikt över staden från hotel Marina Bay.
Singapore, Botaniska trädgården, del 1.
Singapore, Botaniska trädgården, del 2.
Singapore. Vandring genom staden, del 1.
Singapore. Vandring genom staden, del 2, Husen.
Singapore. Vandring genom staden, del 3, Kyrkogården.
Här kan du läsa om alla mina andra researchresor runt om i världen: Mexiko, Kina och många fler spännande resmål.

Kramisar Kim



Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om På flykt från andra världskrigets fasa.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.

Här kan du köpa mina böcker.

4 kommentarer:

  1. Vad använder du för kamera? Kan rekomendera systemkameror som tar väldigt skarpa bilder.

    SvaraRadera
  2. Hej Sophia
    En Samsung Cypershot. Tar jättebra bilder. Kan dra upp dem till A3-affischer. Om du tycker att bilderna inte är skarp,a beror det på att jag lägger ut dem i väldigt låg upplösning här på bloggen.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt svar! Varför lägger du ut dem med låg upplösning?

    SvaraRadera
  4. Hej Sophia
    För att det inte ska ta för lång tid att öppna bloggen.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!