Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 30 augusti 2012

Äntligen har Mysrys kommit. Kim M Kimselius 23 bok!

Då var den äntligen här, min 23:e bok, Mysrys. En novellsamling med mina samlade berättelser från 30 års skrivande.

Här kommer trucken med den ena pallen med böcker:





Tony, som ägare lagerhotellet Selo där jag har mina böcker, hjälper mig att ta bort de hårda plastbanden som hållit kartongerna på plats under transport.




Sedan lämnar han över den vassa kniven till mig, så att jag ivrigt kan slita upp kartongen och plocka upp det allra första exemplaret av den bok jag väntat på så länge.




Det är knappt jag kan bärga mig att få se boken. Ser du min glädje när jag skymtar böckerna i kartongen?

Så här lycklig är jag när jag håller det första exemplaret i min hand! Vilken känsla, 23 böcker på 15 år!

Då var det dags att posera med den nya boken Mysrys. Inte alltid så lätt att hålla en bra min, eftersom jag pratar för fullt samtidigt som jag blir fotograferad. Men bokomslagen syns, och det är det viktigaste!
Jaha, då har alla de fyra nya böckerna kommit från tryckeriet. Vad ska jag se fram emot nu? Jo, signeringarna och bokmässan och fansen och få höra läsarnas kommentarer. Det finns massor att se fram emot, dessutom ska jag skriva en ny bok, vilken glädje!

Kramisar Kim



Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Den där dagen.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

7 kommentarer:

  1. Du är en sådan inspirationskälla!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack Helena
    Dina ord värmer och gläder mig!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Jag fick (din) men nu min bok om "Att skriva med glädje" i brevlådan igår <3Börjad att läsa mesamma=)
    //Anki

    SvaraRadera
  4. Hurra och grattis! 23 böcker på 15 år är verkligen otroligt imponerande. Halva min Måne tog mig 9 år bara den ;)

    SvaraRadera
  5. Hej Anki
    Vad roligt! Låter som du tycker om den...
    Kram Kim

    Hej Anna
    TACK! Vänta du bara, nu är du på gång, nu kommer det att flöda fler böcker ur dig. För mig tog det också lång tid att skriva en bok i början, men nu kommer allt av sig själv, bara forsar ur mig och jag hinner inte med att skriva allt som jag får inspiration till.
    Lycka till med boken!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  6. Grattis Kim! Vilken lycka och det syns på dig att du är glad :) . Kram.

    SvaraRadera
  7. Hej Ingrid
    Tack! Härligt att du ser hur glad jag är över varje ny bok!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!