Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 20 augusti 2012

Att skriva med glädje och Den där dagen har kommit från tryckeriet. 21:a och 22:a boken av Kim M Kimselius

I fredags kom mina två nya böcker, 21:a och 22:a boken: skrivboken Att skriva med glädje och tonårsboken Den där dagen.

Är van att få böckerna i "lösvikt" och vara tvungen att packa om dem i kartonger för att ta med hem. Därför kändes det lyxigt när de nya böckerna kom färdigpackade i kartonger. Bara att lyfta in i bilen. Men tunga var de! Några av lådorna innehöll 112 böcker! Puh!

Vet inte om jag är unik, men jag känner fortfarande samma barnsliga glädje när jag får packa upp en av mina nya böcker. Dubbel lycka när det kommer två titlar samtidigt! Jan, min man, skrattar alltid åt min iver när jag sliter i emballaget för att komma in till böckerna. Här ser du mig stolt hålla upp de båda böckerna.

De här två böckerna betyder något alldeles extra för mig. Den där dagen skrev jag för 30 år sedan! Jag har hela tiden sagt att det här är min bästa bok, och efter att ha läst den igen säger jag fortfarande så. Nu har den äntligen fått se dagens ljus, tack vare envisa fans.

Att skriva med glädje är en sammanställning av mina samlade erfarenheter från 15 års författarskap och 50 års skrivande! Usch vad jag låter gammal plötsligt... I den här boken kan du läsa om min uppväxt med orden och vad som fick mig att vilja bli författare, du får följa min väg till författarskapet. Här får du också MASSOR av tips och goda råd om skrivandet, att ge ut på eget förlag och mycket mer. Läs mer om vad boken innehåller här.

Går hela tiden till lagret här hemma och kikar på de nya böckerna, lägger händerna på dem och gläds över att de äntligen finns här, de två böcker jag har burit inom mig i så många år. Vilken lycka!

Imorgon kan du läsa mer om Den där dagen här på bloggen!

Böckerna är redan släppte till bokhandeln, men de har inte hunnit levereras ut, är du intresserad av att köpa en bok måste du be din bokhandlare ta hem boken/böckerna.

Nu ska jag gå och lukta och känna på böckerna igen!

Kramisar Kim


Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om  Den där dagen.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

3 kommentarer:

  1. Åh, så spännande! - Du är så otroligt produktiv!!!

    SvaraRadera
  2. Dubbelt grattis Kim!

    Jag har alltid älskat doften från nya böcker (och gamla också för den delen).

    Jag vet inte ens om jag kan föreställa mig känslan du känner när du luktar på dina nytryckta böcker, kanske som Tjuren Ferdinand? Som satt där under sin korkek och var sååå lycklig!

    Jag får sådan lust att sätta fart på mitt eget bokskrivande, efter en tids uppehåll när min mamma var så sjuk och sedan dog. Tack för inspirationen och för att du får mig att drömma om att skriva en egen bok!

    Kram!
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Grattis! Det måste vara en helt fantastisk känsla.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!