Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 12 augusti 2012

Önskar jag kunde förändra världen!

Med min "penna" kan jag göra mycket: Jag kan berätta om allt som hänt, jag kan göra folk lyckliga, jag kan hitta skatter, jag kan sprida glädje.

Önskar att jag även kunde förändra världen med mina ord. Gör mina böcker någon skillnad? Är det någon som lyssnar på det budskap dem bär inom sig, om kärlek, fred, livsglädje och gemenskap?

Jag önskar jag kunde förändra världen med ett enda penndrag, ett enda ord, en enda bok. Så som sker i böckerna Bläckhjärta och efterföljarna.

Men jag vill göra det på riktigt!

Jag vill utplåna fattigdom, mobbing, krig och allt elände. Jag vill att alla ska vara lyckliga och glada och slippa bekymmer för morgondagen.

Jag vill förändra världen och jag gör vad jag kan, ett steg i taget genom mina ord. Men det går för långsamt, jag vill göra mer!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker) Läs mer om På liv och död i andra världskrigets skugga.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

4 kommentarer:

  1. visst vore det underbart - men bara att vilja göra det är ju ett litet steg på vägen!
    Tack så jättemycket för böckerna som damp ner i lådan - jättekul!

    SvaraRadera
  2. Så tänker vi nog alla lite till mans. Men, klart vi gör! Att itne göra någonting för att förändra världen är ett annat perspektiv. Du har pennan men också tagit aktiv del till att försöka stötta våra skobarn på Filippinerna. Det är ett viktigt och betyder mycket för dem, liksom dina böckers betydelse för många barn- och ungdomar!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror att de flesta av oss vill kunna påverka och förändra till en bättre värld....Men du har absolut börjat i rätt ände. Genom att skriva så att barn och ungdomar blir intresserade av vår omvärld är jag övertygad att du hjälper mer än vad du tror:)
    kram Susan

    SvaraRadera
  4. Hej Marina
    Tack! Har en känsla att du också känner på samma sätt.
    Härligt! Ser fram emot att höra vad du tycker om dem!
    Kram Kim

    Hej Katarina
    Åh, vad glad jag blir för dina ord, tack! Hoppas få tid att besöka skolan i Filippinerna. Det skulle vara jättekul. Samtidigt är det bättre att lägga pengarna på dem, en på en resa till dem...
    Kram Kim

    Hej Susan
    Det låter helt underbart om det är så Susan! Nu blev jag riktigt glad!
    Tack!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!