Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 24 augusti 2012

Signering av de nya böckerna i Eslöv och Lund

Då var det dags att ge sig ut på signeringsturné igen. Första anhalt är Eslöv och dagen efter kommer jag till Lund.



24 augusti 17.00-19.00 signerar jag min nya bok Mayafolkets Hemlighet (och även alla övriga böcker) hos Kindvalls Bokhandel i Eslöv.




Det här är en speciell signering eftersom det är en kvällssignering efter att butiken har stängt. Tror säkert att bokhandlaren tänker hitta på något alldeles extra, eftersom jag kommer att ha många nya böcker med mig till signeringen.


25 augusti 12.00-15.00 signerar jag Mayafolkets Hemlighet och alla mina andra böcker hos Akademibokhandeln Nova Lund.

Har du inte möjlighet att träffa mig i Eslöv, får du en ny chans hos Akademibokhandeln Nova Lund.

Bor du i Blekinge kan det vara bra att veta att jag kommer dit den 1 september 12.00-14.00 för att signera mina nya böcker Att skriva med glädje, Den där dagen, Mysrys och Mayafolkets hemlighet, samt alla de andra böckerna, hos Bokia i Karlskrona.

Här har bokhandlaren lovat att ställa till med jippo och bjuda på te och något annat. Ska bli spännande att se vad det blir.

Hoppas vi ses vid någon av tillfällen.

För dig som inte har möjlighet att komma till några av dessa tillfällen kan jag berätta att det kommer flera signeringstillfällen runt om i vårt avlånga land.

Ska du till Bok & Biblioteksmässan i Göteborg hittar du mig där.
27-30 september signerar jag mina böcker på Bok & Biblioteksmässan i Göteborg. Du hittar mig i monter B09:20. Jag berättar om Mayafolkets Hemlighet på Unga Scenen torsdag 27/9 10.30-10.50.
Varje dag lottar jag ut 10 gratis böcker på Bokmässan.

Hoppas att vi ses vid något av signeringstillfällen. För i år har jag fyra kanonbra böcker!

Kramisar Kim


Vinn en signerad bok:  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Mysrys.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!