Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 28 september 2012

"Boken ger mig så mycket inspiration att jag började på en skrivarcirkel" Astrid om Att skriva med glädje av Kim M. Kimselius

De här orden förtjänas att lyftas fram, för de gjorde mig så glad. Tänk att jag med min skrivbok Att skriva med glädje har inspirerat någon så mycket att personen börjar på en skrivarkurs. Det är skrivglädje!



"Just nu läser jag din bok Att skriva med glädje. Den ger mig så mycket inspiration, att jag igår började på en skrivarcirkel! Skriv, skriv, skriv heter den och nu skall jag försöka börja på min första distansuppgift att skriva 2 A4 sidor om någon händelse i mitt liv.
Tack Kim för att du skriver och ger oss andra tips!
Kram Astrid
"

Ord som gör mig jätteglad, som du kanske förstår!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Att skriva med glädje.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

27-30 september signerar jag mina böcker på Bok och Biblioteksmässan i Göteborg. Du hittar mig i monter B09:20. Jag berättar om Mayafolkets Hemlighet på Unga Scenen torsdag 27/9 10.30-10.50. Varje dag lottar jag ut 10 gratis böcker på Bokmässan.

2 kommentarer:

  1. Hej Kim!
    Jag har nu med glädje läst ut din bok. Den är verkligen att rekommendera till alla som vill försöka skriva. Tack, jag känner mig stolt över att du kommenterar min kommentar! Den första skrivuppgiften jag gjort är färdig och gruppen och författaren Anette Eggerthar lämnat respons, vilket var jätteroligt!
    Har du tid , så kan du läsa den på min blog http://astrididalby.blogspot.se/

    Kram
    Astrid

    SvaraRadera
  2. Hej Astrid
    Tack snälla du, vad glad jag blir för dina ord! Ska kika in på din blogg när jag kommer tillbaka hem från bokmässan.
    Ska bli så roligt att få höra hur det går med ditt skrivande!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!