Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 16 september 2012

Bokerinytt, en tidning för författare och dig med författardrömmar. I senaste numret har de en lång intervju med Kim M. Kimselius

Bokerinytt är en webbtidning, som har många intressanta artiklar för dig som tycker om att skriva. I senaste numret har de en lång intervju med mig, där jag berättar om min väg till författarskapet och om mina böcker.

De har också många andra intressanta intervjuer och artiklar, bland annat har de en Dåtidstävling, där har de tio finalisterna redan tagits ut, men du har möjlighet att gå in och rösta på just din favorit. Jag har suttit med i juryn och läst alla berättelserna och jag lovar dig, de är bra!

Tycker väldigt mycket om framsidan på tidningen, varma färger och mjuk layout! Lockar till läsning!

Bokeri.se är en sida för dig som älskar att läsa. Och en sida för dig som själv vill skriva. I Bokeributiken hittar du spännande boktitlar utgivna av små förlag och independentförfattare. På sidan kan du också läsa mer om förlagen/författarna, författarföreläsningar och intressanta bokprojekt. Och för dig som drömmer om att ge ut en egen bok förmedlar vi bokrelaterade tjänster. Vi har en vision om att varje bra berättelse ska få en chans att nå sina läsare!

Genom att vara medlem i Bokeri.se visar du att du stödjer vår vision. Du får fyra gånger/år att få Bokerinytt, en e-tidning i pdf där du kan läsa intressanta artiklar om bokbranschen, författare och om vad som är på gång på Bokeri-sajten och i cyber. Att vara medlem kostar inget!

För att läsa e-tidningen behöver du ha Adobe Reader installerat på din dator. Det är gratis och finns att ladda ner på:
http://get.adobe.com/se/reader/
Har du missat tidigare nummer så finns de för nedladdning på www.bokeri.se

Det är fritt att sprida e-tidningen men för att prenumerera krävs ett mail till
medlem@bokeri.se.

Vill du inte längre ta emot Bokerinytt så skicka ett mail till
ejmedlem@bokeri.se.

Har du några tips om vad du skulle vilja läsa eller skulle du kanske vilja vara gästskribent? Skicka ett mail till
redaktionen@bokeri.se 



Här kan du ladda ned senaste numret av Bokerinytt. 

Bokerinytt - Nummer 3 2012


Tänk vad många fantastiska tidningar och böcker det finns om skrivandet. Med alla dessa "verktyg" som finns nuförtiden kan i stort sett alla bli författare. Eller vad tror du?

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Att skriva med glädje.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

27-30 september signerar jag mina böcker på Bok och Biblioteksmässan i Göteborg. Du hittar mig i monter B09:20. Jag berättar om Mayafolkets Hemlighet på Unga Scenen torsdag 27/9 10.30-10.50. Varje dag lottar jag ut 10 gratis böcker på Bokmässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!