Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 22 september 2012

Boktips: Året runt på Gustavsborg av Ann-Britt Bolinder

Året runt på Gustavsborg av Ann-Britt Bolinder är en "Må-Bra-bok" med livsstils- och matrecept.


När jag började läsa boken trodde jag att det bara var inledning och sedan skulle det följa matrecept. Men så var det inte. Boken är blandad med personliga intryck, om livet på landet, om hästar, om att må bra och att våga ta steget. Dessutom finns där jättemånga smarriga recept som jag ser fram emot att prova.

Innan jag visste ordet av hade jag läst boken från pärm till pärm! Det här är en verklig Må-Bra-bok!

Här kan du läsa ett smakprov ur Året runt på Gustavsborg. Läs! Jag lovar att du kommer att upptäcka hur glad du blir och hur bra du mår efter att ha läst boken. Nu ser jag fram emot att laga något av recepten!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Mysrys.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

27-30 september signerar jag mina böcker på Bok och Biblioteksmässan i Göteborg. Du hittar mig i monter B09:20. Jag berättar om Mayafolkets Hemlighet på Unga Scenen torsdag 27/9 10.30-10.50. Varje dag lottar jag ut 10 gratis böcker på Bokmässan.

2 kommentarer:

  1. Tack för de orden Kim! Jag hoppas du hittar något gott att tillaga också.
    Vi ses på bokmässan.

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Britt
    Ja, det är så jag känner! Det fanns många goda saker som jag vill testa. Får bli efter bokmässan. Nu gäller det att äta snabbt och jobba vidare!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!