Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 15 september 2012

Boktips: En bok att älska Halva min måne av Anna Granström


Halva min Måne av Anna Granström
Den här boken älskade jag från första början. Det underbara, beskrivande språket, miljöskildringarna, den annorlunda berättelsen. Ja, det här är sannerligen en bok att älska!

Det roliga var att jag inte hade en aning om vad boken handlade om när jag köpte den, jag föll för det mycket annorlunda omslaget. Vilken lycka att innehållet visade sig vara lika färgstarkt som omslaget! Ser med spänning fram emot Anna Granströms nästa bok!

Ida faller handlöst för Karibien. Och för Luis såklart, puertoricanen med de glittrande ögonen, en fjäder i hatten och alldeles för stor kostym. Hon flyttar till den lilla ön Puerto Rico och gifter sig, men där i gettot med ett hänglås på dörren och kackerlackor som närmaste grannar känner hon varken soplukten eller ser de förfallna husen.

Att Luis dricker för mycket blundar hon för. När hans festande övergår i missbruk och tyngre droger blir det allt svårare att fortsätta blunda, men hon klamrar sig fast vid honom och inser att det inte bara är han som är beroende.


Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Den där dagen.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

27-30 september signerar jag mina böcker på Bok & Biblioteksmässan i Göteborg. Du hittar mig i monter B09:20. Jag berättar om Mayafolkets Hemlighet på Unga Scenen torsdag 27/9 10.30-10.50.
Varje dag lottar jag ut 10 gratis böcker på Bokmässan.

6 kommentarer:

  1. Gud vilka fina ord om min bok!! Tusen tack! Är glad att du gillade både omslaget och innehållet :)

    SvaraRadera
  2. Hej Anna
    Ja, boken är värt varenda ord! Önskar bara att bokstäverna hade varit större...
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om allt! Tyckte det var en mycket bra bok!

    SvaraRadera
  4. Kan hålla med om bokstäverna... Skrev i garamond 12p, men när jag fick böckerna var det myrstil...

    SvaraRadera
  5. Den verkar bra :) får nog ta och läsa den :)

    SvaraRadera
  6. Hej Hanna
    Härligt! Antar att du också längtar efter nästa bok av Anna?
    Kram Kim

    Hej Anna
    Det tycker jag verkar mycket konstigt... Om du skickar PDF-fil borde boken se ut precis som originalet, om du hade de rätta måtten!
    Kram Kim

    Hej Författardrömmar
    Ja, gör det. Kan varmt rekommendera boken!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!