Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 20 oktober 2012

Boktips: Sommar på Berättargränd av Erika Olofsson Liljedahl, "En magisk underbar bok!"

Boktips: Sommar på Berättargränd av Erika Olofsson Liljedahl, "En magisk underbar bok!"

Ända sedan jag läste Erika Olofsson Liljedahls debutbok, Vinter på Berättargränd har jag väntat på en fortsättning. Jag var så uppslukad av debutboken, att när jag reste runt och föreläste/signerade på Island, pratade så mycket om boken att den isländska förläggaren ville ha boken. Jättekul!

 Läs mer om Vinter på Berättargränd här.

Nu till Sommar på Berättargränd. Det är en magisk, helt underbar bok. Erika har ett ljuvligt språk och har förmågan att hålla spänningen vid liv hela boken igenom. En bok jag önskar att många, många, många ska läsa. Det är en bok att älska. Jag längtar redan till nästa bok. Kan jag anta att den kommer att heta "Höst på Berättargränd"?

Sommaren har kommit till Berättargränd och solen gassar på de märkliga husen mitt inne i skogen. William och Bella är lediga från skolan men något är inte som det ska.

Bella blir sjuk och ingen kan säga vad det är som är fel. I staden råkar flera andra personer också ut för mystiska sjukdomar och en dag försvinner barnens nye vän Vejde spårlöst. Magiska krafter är i rörelse och William och Bella är de enda som kan ställa allt till rätta!

Följ med på ett fantastiskt äventyr där sommarens heta solstrålar smälter samman sagans värld med verkligheten.


Om du läser/har läst boken får du gärna skriva och berätta vad DU tyckte om den!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Kimberlie - Äventyr på Nya Zeeland.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

2 kommentarer:

  1. Den låter bra!
    Beställer genast. Tycker det är så skönt att det är så enkelt att beställa biblioteksböcker på nätet nuförtiden.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid
    Ja, jag kan förstå att du verkligen njuter av skillnaden. Beställ båda böckerna!
    Önskar dig en trevlig vecka!
    Kramar från Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!