Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 8 november 2012

"Berättelsen drar läsaren med sig och spänningen stiger" Bibliotekstjänst om Den där dagen av Kim M Kimselius

Alltid lika spännande att vänta på Bibliotekstjänsts (BTJ) utlåtande om en ny bok. Desto större glädje när lektörsomdömet blir bra. Den här gången har Bibliotekstjänst recenserat min bok Den där dagen.

"Berättelsen drar läsaren med sig och spänningen stiger. När, var, hur ska det hända? Och det händer! --- Många tjejer behöver en sådan här berättelse..." BTJ, Lektör Ulla Britt Westelius

Visst var det fina ord? Resten var lika fin, men avslöjar för mycket om handlingen.

Här kommer baksidestexten till boken:
Angelica är med om en fruktansvärd upplevelse, som för all framtid förändrar hennes liv. Hon bryter kontakten med alla hon känner och går in i sig själv. Till slut står hon inte ut längre och fattar ett beslut: Hon ska berätta! Hon ska hämnas, på sitt alldeles egna sätt. Angelica sätter sig ned och börjar skriva:
"Jag har försökt att glömma det som har hänt. Jag har försökt att intala mig, att du säkert inte skulle ta illa vid dig. Att du skulle tro på mig och förstå. Men jag kan inte glömma det som hände den där dagen, därför har jag bestämt mig för att...
Det här är berättelsen om en tonårsflickas tysta rop på hjälp.


Flera omdömen om boken:
"Denna var väldigt bra!" Bokugglan

"Starkt skrivet av Kimselius!" Lektör Ingela Svensson

"Kimselius beskriver mycket målande känslorna hos en ung flicka. Man 'ser' flickans känslor inifrån hennes tankar. Det är skrämmande verklighet bakom beskrivningen. Jag hoppas innerligt att denna bok kan hjälpa någon..." Lektör Annelie Nilsson

"Bra, men ganska otäckt. Viktig bok till rätt läsare" Bokhandlare Niclas Ottosson
 


Om du fick lust att läsa boken kan du vara med på månadstävlingen och ha en chans att vinna boken. OBS, detta är en tonårsbok! Ingenting för mina yngre läsare!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Mysrys.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

3 kommentarer:

  1. Vad spännnade och roligt! Jag kände faktiskt inte till att bibliotekstjänst arbetade så! Jag har iallfall överlämnat vå av mina böcker som jag köpte i somras, två av dina, till en ung herre i Kina. Han berättade för mig att han verklgien gillade dina historiska böcker. Hoppas kan skriver till dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina
    Oj, vad spännande att mina böcker har gått vidare till Kina. Var en av dem kanske min bok Kinesiska Draken? Ja, jag hoppas han skriver och berättar vad han tycker om dem. Tack för att du sprider mina böcker vidare Katarina!
    Kram Kim

    Hej Anneli
    Ja, jag blev jätteglad. Det märks på beställningarna från Bibliotekstjänst att boken har fått en bra recension hos BTJ.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!