Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 28 november 2012

Härlig dag på Snapphaneskolan, kärt återseende

När min bok Snapphanar kom ut, besökte jag för första gången Snapphaneskolan i Knislinge. Nu var det tredje gången jag besökte skolan, nya elever, en del nya lärare, en de flesta var gamla bekanta, så det blev ett kärt återseende.

Tidigare har vi hållit hus i den stora fina samlingssalen. Nu håller den på att göras om till bibliotek, nog så viktigt i en skola. Därför trängde vi ihop oss i ett klassrum.

Speciellt trångt var det egentligen inte, mer gemytligt och trevlig stämning, samt mycket uppmärksamt lyssnande elever.

Här berättar jag om min bok Att skriva med glädje, där första kapitlet i boken handlar om min väg till författarskapet, från det jag var barn fram till boken blev utgiven.

Duktig fotograf som inte bara tog bilder på när jag föreläste och på de lyssnande barnen, utan även passade på att föreviga mig när jag drack vatten. Min termos väcker alltid uppmärksamhet. Många tror att det är te, men det är vanligt, kallt vatten. Bloggade om hur plastflaskor utsöndrar gift i vattnet/läsken och sedan dess använder jag mig av termosflaskor när jag är ute och reser. Perfekt!

Nu har jag fått upp värmen och slängt av mig tröjan. Minns förra gången jag besökte den här skolan, då hade jag knappt röst att prata och drack en kanna te under varje föreläsning = fyra lektioner. Fick stämbandskatarr efter det...

Härliga levande bilder som visar mitt kroppspråk när jag föreläser. Jag talar alltid med händerna.

Här ser du de bokomslag jag har tagit fram i A-4-format för att jag ska slippa släpa på alla mina 23 böcker till varje föreläsning... Jag har bara de nyaste med mig ifall det blir tid över för en stunds läsning.

Här ser du de uppmärksamt lyssnande eleverna på Snapphaneskolan.

Ännu en härlig dag, tillsammans med mysiga elever och lärare. Ser fram emot att komma tillbaka när nästa kull elever är mogna för min föreläsning!

Kram Kim

Vinn en signerad bok:  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Snapphaneresan.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

1 kommentar:

  1. Fin klänning, härliga bilder och säkert överlyckliga elever.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!