Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 9 november 2012

Mörk choklad som hjärtmedicin!

En bit mörk choklad är både ett gott och billigt sätt att förebygga hjärtsjukdomar.

Nu har australienska forskare kommit fram till att det verkligen går att förebygga hjärtsjukdomar hos de patienter som har förhöjd risk, det enda som behövs är att patienterna äter en bit choklad med 70% kakao varje dag. Kostnaden blir endast cirka 250 kronor per person och år...

Detta har forskarna kommit fram till genom att forska på försökspersoner som lider av syndrom X. Det är en ämnesomsättningssjukdom som ökar risken för att personen ska drabbas av hjärt-, kärlsjukdomar och typ 2-diabetes.

Forskarna säger att en enda ruta choklad varje dag gör att cirka 85 personer per 10.000 patienter undviker att få hjärtinfart beräknat på tio års tid. Chokladen sänker både blodtryck och kolesterol.

De där mayaindianerna var inte så dumma som kom på det där med choklad och använde chokladen som betalningsvaluta. Du kan läsa mer om det i min bok Mayafolkets Hemlighet.

Ät en god bit choklad med gott samvete nästa gång, för du vet att du gör ditt hjärta en stor tjänst!

Läs tidigare inlägg om chokladens nyttiga effekt.

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Mayafolkets Hemlighet.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!