Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 15 november 2012

Roliga och annorlunda föreläsningar i Ronneby

För en tid sedan var jag och föreläste på ett evenemang som företagarföreningen i Ronneby hade.
Det blev en blöt ankomst till Ronneby där regnet vräkte ned. Jag var glad att jag skulle vara i Gallerian och Biblioteket och inte skulle stå utomhus.

Ett bokbord var framställt för mina böcker, precis vid ingången till Gallerian i Ronneby. Här stod min man, Jan, och sålde mina böcker medan jag var iväg och föreläste.

Men jag hade även tid att prata.

Kände mig lite ensam uppe på scenen, eftersom alla valde att stå väldigt långt ifrån scenen. Kanske var ljudet väldigt högt?

Här blir jag intervjuad av Sydöstrans reporter som skrev ett mycket fint reportage i tidningen.

För mig är det här en vanlig syn när jag är ute och signerar: Baksidan av mina böcker. Här satt jag en stund innan jag gick vidare för att föreläsa på biblioteket i Ronneby.

Så här mysigt var det på biblioteket. Där jag hade fått en skön fåtölj, en läslampa, ett litet bord och var omgärdad av mina böcker.

Det var roligt att så många kom för att lyssna på mig.

Här ser du tydligt den lilla mysiga hörna som de hade gjort åt mig på biblioteket.

Det var en otroligt rolig dag, då jag fick träffa många läsare, men även andra utställare som ställde ut i Gallerian. Dessutom knöt jag nya kontakter, vilket alltid är lika roligt!

Jag älskar att vara författare!!!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Den gömda Inkastaden.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!