Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 8 december 2012

Boktips: Dorothy Gilman

Den här gången tänker jag inte tipsa om någon speciell bok, utan om en mycket speciell författare: Dorothy Gilman och den fantastiska mrs Pollifax!

Tycker det är ett hemskt omslag, men det är min åsikt.
Jag lärde känna den gamla damen mrs Pollifax för drygt 20 år sedan och blev förälskad direkt. Det här är böcker i stil med Agatha Christies mrs Marple.

Dorothy Gilmans mrs Pollifax är också en kvinna, som i sextioårsåldern blir spion, löser mordgåtor och mysterier, och tar läsaren med runt jorden. Med andra ord får du inte bara en spännande deckare, du får också ta del av andra kulturer och länder.

Rekommenderar varmt dessa böcker, som tyvärr inte längre finns att köpa på svenska annat än på antikvariat. Förhoppningsvis hittar du dem fortfarande på biblioteken. Annars finns de engelska böckerna på Bokus och Adlibris.

Vill du ha en riktigt härlig, hemtrevlig deckare att läsa i jul kan jag varmt rekommendera Dorothy Gilmans böcker om mrs Pollifax!

Kramisar Kim


Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Mysrys.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!