Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 13 december 2012

"Känner du någon som älskar att skriva så är den här boken en perfekt julklapp" skriver författaren Eva Holmqvist om Att skriva med glädje av Kim M Kimselius

När jag läste de inledande orden till recensionen som författaren Eva Holmqvist skrev om min bok Att skriva med glädje, fick jag ont i magen och en känsla av att hon inte tyckte om boken. Men till min glädje visade det sig vara helt tvärtom. Hon älskade den och tycker att det är en bra julklappsbok både för de som vill skriva och för de som redan skriver. Läs nedan vad Eva skriver om Att skriva med glädje.
"När jag stod på bokmässan pratade jag med en kvinna som var på jakt efter en bok om själva skrivhantverket. Eftersom jag visste att Kim Kimselius just hade kommit ut med en sån bok och jag tycker väldigt mycket om de blogginlägg som hon skriver om skrivhantverket skickade jag henne till Kims monter. Det är första och enda gången som jag rekommenderat en bok som jag inte själv har läst... :-)

Som tur är var den precis så bra som jag trodde när jag rekommenderade den. Den är uppbyggd som korta stycken kring skilda ämnen och alltihop kryddat med Kims egna erfarenheter. Det är en matnyttig mix som är perfekt som inspirationskälla. Jag blev oerhört sugen på att sätta mig och skriva för varje stycke jag läste (vilket kanske inte var optimalt, eftersom jag har en redigeringsperiod just nu... ;-) ). Så känner du någon som älskar att skriva så är den här boken en perfekt julklapp. Älskar du själv att skriva så ska du definitivt läsa den här boken. Jag kommer att återvända till Att skriva med glädje många gånger!   :-)


Du kan bl.a. hitta den hos
bokus och adlibris."


Visst var det en fin recension? Jag blev jätteglad för den och är oerhört tacksam för alla fina ord om en bok som betyder väldigt mycket för mig! TACK!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok:  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Den där dagen.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

2 kommentarer:

  1. Kim, det blir lite tråkigt när du bara har sådana här inlägg. Det är inte kul att läsa. Förr hade du inlägg om dina promenader med fina solned/uppgångar och så. Kan du inte visa mer hur det ser ut i ditt hus, din bokhylla och var du HATAR/ÄLSKAR mest att skriva? Mer skrivprocess. Hur man gör med gula lappar (inte samma gamla text som du brukar skriva om dem, nya sätt). Man blir så taggad på att skriva när man läser sånt av dig. (Har läst igenom alla gamla inlägg).
    Ha en bra Lucia Kim!

    SvaraRadera
  2. Hej Karin
    Inläggen här på bloggen speglar det liv jag lever som författare. Just nu är det många recensioner av mina böcker, och de blir jag jätteglad för och vill givetvis dela med mig av min glädje här på bloggen. Försöker portionera ut dem så att inte alla kommer på en gång. Varvar med att berätta om min vardag, mina föreläsningar, signeringar och resor.

    Några fina långpromenader blir det inte just nu. Tyvärr inte så mycket tid för att skriva längre inlägg om skrivandet heller, eftersom jag är ute och reser och signerar och föreläser för fullt ända fram till jul.

    Att jag inte visar mer från mitt hus beror på att jag inte är hemma. I mina senaste inlägg, bland annat den här veckan, har jag visat bilder från min sommarstuga (där jag bor just nu), min hund, mina resor etc. Har även haft foton på solnedgångar och soluppgångar i de senaste inläggen...

    Nu råkade två inlägg om recensioner komma på raken, vilket inte var meningen, men så blir det när det är mycket i livet!

    Jättekul att du blir inspirerad av att läsa min blogg. Det gläder mig!

    Mina bokhyllor har jag visat tidigare. Du kan se massor av vyer från mitt hus på youtubefilmerna, mina bokhyllor, min trädgård, mina hundpromenader etc.

    Hoppas du hittar något där som kan tillfredsställa dig under tiden som jag reser runt och signerar och föreläser.

    Vad tyckte du om inlägget om Maltesholm slott? Vackra vyer och härlig sol. Och mina senaste inlägg om min Singaporeresa?

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!