Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 5 januari 2013

Boktips: Det som inte växer är döende av Jesper Weithz

När jag började lyssna på Det som inte växer är döende av Jesper Weithz, hade jag inte en aning om vad det var för typ av bok. Jag retade mig på att det inte fanns några markeringar som märkte ut när de talade. Allt gick i ett.

Ändå fångade boken mig och jag kunde inte sluta läsa. Språket var fängslande. Det var inget högt tempo, inga biljakter, ändå var boken otroligt spännande och jag hade inte en aning om vad som skulle hända. Jag tyckte om den lågmälda tonen i berättandet som beskriver en vardag många av oss råkar ut för. Kanske inte med lika dramatiska konsekvenser, men ändå, det kändes som om allt verkligen skulle kunna ske! En bok jag varmt rekommenderar!

Boken handlar om Henrik och Lotte som befinner sig i två olika länder, men ska träffas på samma destination Sao Paolo i Brasilien. Båda skyndar till sina plan, båda råkar ut för något som får stora konsekvenser.

Längtar redan till nästa bok av författaren, men då med apostrofer eller talstreck!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka! 

"Svarta Döden griper tag i läsaren, som inte kan låta bli att bry sig om personerna och om hur de ska klara sig... Svarta Döden är den bästa av de sex böckerna om Theo och Ramona." BTJ, lektör Thomas Storn

Läs mer om Svarta Döden.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!