Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 12 januari 2013

Boktips: Fallet med de försvunna böckerna av Ian Sansom


Det är härligt att hitta en ny författare som skildrar en miljö så att det känns som att jag är där. I Fallet med de försvunna böckerna av Ian Sansom förs jag till landsbygden på Irland, dit den stackars bibliotekarien Israel Armstrong har kommit. Han har fått arbete som bibliotekarie, men när han anländer till staden är alla böcker försvunna. Han blir skyldig till böckernas försvinnande, trots att han nyss ankommit till staden. Han får en biblioteksbuss och börjar jakten på de försvunna böckerna.

Detta är en dråplig, helt sanslös och annorlunda berättelse. Ibland tycker jag otroligt synd om Israel, ibland vill jag bara skaka om honom för att han är så dum. Ändå älskar jag hans karaktär, ja alla karaktärerna i boken. Språket flyter bra och handlingen förs hela tiden framåt, om inte alltid åt det håll som läsaren har tänkt sig. Vill du ha en rolig, avkopplande detektivroman utan blod och mord, är det här en perfekt bok för dig!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"Det är fint och eftertänksamt skrivet och det berör verkligen" Bokbloggen Eli läser och skriver om Mysrys.

Läs mer om Mysrys.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

2 kommentarer:

  1. Det låter annorlunda, så den kan nog vara en bra läsidé"

    SvaraRadera
  2. Hej Marina
    En mycket bra läsidé, har aldrig upplevt någon bok som liknar denna! Berätta vad du tycker om den!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!