Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 18 januari 2013

Författarlinjen, utbildning för dig som vill bli författare

Vill du utbilda dig till författare? Här har du en kurs för det.

Författarlinjen

Har du alltid drömt om att skriva en bok? Den här utbildningen kan vara ett viktigt steg på vägen. Att skriva handlar om att framkalla bilder, att hitta det inre bildskapandet som är en del av skrivprocessen. Vi använder berättargrepp som gör skildringen av människor, stämningar och situationer levande; allt för att fånga läsaren.

Utbildningen är både för dig som vill komma igång med att skriva och för dig som redan skrivit ett tag. Vi arbetar med eget textmaterial. Det kan vara en berättelse, roman, novell eller deckare. Frigör författaren inom dig, få nya impulser, diskutera och analysera tillsammans med övriga deltagare för att utveckla ditt manus.
Det är Medborgarskolan som anordnar kursen.

Vem vet, kanske blir du en ny Camilla Läckberg eller Stieg Larson? Lycka till!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

Att skriva med glädje har en egen Facebooksida där jag lämnar tips och råd om skrivandet.

Läs mer om Att skriva med glädje.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag ska börja en kurs i att skriva för barn nu i februari. det ska bli mycket intressant att gå den.
    ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anitha
    Vad spännande! Det får du berätta om på din blogg! Ska läsa med intresse!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!