Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 14 januari 2013

Skrivartävlingar 2013

 Dags att vässa pennan igen. Här är några nya skrivartävlingar.

Februari
  • In Sites har en tävling: Vad är kultur? Åldersgräns 15-25 år och man ska ha koppling till någon av In Sites samarbetsregioner. Deadline 18 Februari.
  • Podium vill ha in fler manus på temat: Att vara ung rom idag. Det ska vara inne före den 25 februari.
  • Svenska Haiku Sällskapet och Liv i Sverige har anordnat en haikutävling. Bidraget ska vara inne den 28 februari.
Mars
  • Mörkersdottirs novelltävling har temat erotik + fantastik och ska vara inne senast den 1 Mars.
  • Skrivarsidans Novelltävling. Bara medlemmar får deltaga. Novellbidraget ska vara inne den 10 mars kl.23.59 och ämnet är fritt.
 Tävlingarna har jag hittat hos Rebecka Mörtberg.

Dessutom har Tidningen Skriva ständigt nya novelltävlingar.

Så fort det dyker upp nya skrivtävlingar meddelar jag dig här på min blogg. Lycka till med skrivandet!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"En väldigt bra bok för dem som skriver som hobby, har författardrömmar eller redan är författare" Tanja Dianovas bokblogg.

Läs mer om Att skriva med glädje.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här:

4 kommentarer:

  1. Så bra att du sammanställer så här fint! Inspirerande och trevligt att ta del av. Tack!

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabeth
    Tack för din fina kommentar!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  3. Elisabeth: Det är INTE Kim som har sammanställt allt. Vet inte varför hon tar åt sig äran för det, väldigt taskigt.

    SvaraRadera
  4. Hej Anna

    Jag tar inte åt mig äran Anna. Det står klart och tydligt var jag har hämtat informationen. Har du missat det? "Tävlingarna har jag hittat hos Rebecka Mörtberg." Med länk till Rebeckas blogg!

    Tycker du är elak som skriver en sådan kommentar, förmodligen har du inte läst mitt blogginlägg!

    Om du retar dig på min blogg och mina blogginlägg behöver du helt enkelt inte läsa bloggen! Jag försöker hjälpa andra att hitta så många skrivartävlingar som möjligt! För det vill jag inte kallas för taskig utan anledning!

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!