Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 9 februari 2013

Boktips: Gisslan av Lee Child

Då har jag avverkat ännu en spännande bok av Lee Child. Den här gången var det Gisslan. Som vanligt var det svårt att sluta lyssna, promenaderna blev längre, jag städade mer, diskade gärna, låg och lyssnade på boken istället för att läsa på kvällen. Ja, jag var helt enkelt fångad av berättelsen och ville veta hur det gick. Jag fascinerades av att boken kunde bli så lång, för hela tiden trodde jag att det inte kunde hända mer, men det gjorde det. Otroligt spännande bok som jag varmt rekommenderar!

Det var i Chicago. Mitt i staden, på en myllrande gata, en måndag vid lunchtid. Hela situationen hade uppstått på några sekunder. Det hade hänt på ett sätt som aldrig skulle ha kunnat koreograferats.

Jack Reacher hade promenerat längs gatan, utan något särskilt mål. Han hade närmat sig ingången till en kemtvätt. Dörren hade öppnats rakt i ansiktet på honom och en krycka hade skramlande landat på trottoaren.

I dörröppningen stod en kvinna med famnen full av kläder i kemtvättsplast. Hon var exklusivt klädd, mörk, vacker, självsäker. Det var något fel på hennes ena ben. Reacher såg på hennes hållning att skadan var smärtsam. Han plockade upp kryckan och gav henne en stödjande hand. Han höll fortfarande tag i hennes arm när han plötsligt stod öga mot öga med två män. Deras osäkrade automatpistoler hölls lågt och stadigt riktade mot Reacher och den okända kvinnan.

Jack Reacher hörde ett eko ur sitt förflutna. Han hade gott om förflutet, och ekot kom från den värsta biten.


Kika gärna in på mina tidigare boktips.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"Kimselius väver fint in sin historia om 1600-talet" BLT, Brita Elmers

Läs mer om Snapphaneresan.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!